Hoppa till innehåll

Foto

Dagens handel i Starbreeze

• Vänligen logga in för att kunna svara
92 svar till detta ämne

#81 Rambokuken

Rambokuken

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 61 inlägg

Postad 28 november 2013 - 07:36

Starbreeze – ”Worst-case” Publicerat: november 26, 2013 

Med tanke på att ”Starbreeze analys 3.0” baseras på siffror som nu är kända, är det dags för en worst-case uppdatering.

starbreeze1.jpg?w=614&h=174  

Bakgrund

Starbreeze är en av Sveriges ledande och oberoende spelutvecklare. Starbreeze utvecklar data- och tv-spel i egen regi och i partnerskap med ledande internationella förläggare. I spelportföljen finns idag 10 spel där Payday-franchasien och Brothers är de nyaste tillskotten. Starbreeze har genom åren blivit en välrenommerad utvecklare som skapat ett världsomspännande medialt intresse.

Som ett led i spelmarknadens utveckling har Starbreeze idag blivit en pionjär i det digitalt distribuerade segmentet där man även helt eller delvis finansierar och äger de immateriella rättigheter man utvecklar. Detta är en ny strategi i Starbreeze affär och skiljer sig från tidigare då Starbreeze var en ”work-for-hire” studio.

Under en bolagspresentation förklarade Bo i oktober den nya strategin och HÄR kan du se den.

Idag äger Starbreeze den miljonsäljande Payday-franchisen, Brothers och STORM. Där Payday-franchisen dragit in 114 MSEK i royalty till Starbreeze, och sålt mer än 3m exemplar totalt.

Risker

Att investera i Starbreeze ger, som i alla andra aktier, vissa risker. De huvudsakliga riskerna för Starbreeze är beroendet av nyckelpersoner, egen eller delvis finansiering av projekt, förseningar, beläggningsglapp, risken att framtagna spel inte täcker utvecklingskostnaderna och valutarisken.

Royalty

Starbreeze släpper främst sina produktioner digitalt (80% av försäljningen) och denna kanals royalty är enkel att beräkna.

Först dras skatt, plattformsägaren (Steam, PSN och XBLA) tar 30% av det som är kvar och den övreblivande delen splittas mellan Starbreeze och förläggaren 505 Games, vilket leder till att Starbreeze får ca 60kr per spel. Beroende på avtal kan delar av royaltyn betalas till Starbreeze i förskott och denna skall isåfall vid försäljning räknas av innan ytterligare royalty inkommer till Starbreeze.

Förläggaren sköter lanseringen på plattformerna och marknadsföringen, men då Starbreeze lanserar digitalt och med marknadsföring genom kunderna kan man nu ge förläggaren betydligt mindre andel av försäljningspriset vilket kan ta delar eller hela förläggarens kaka (fördubbling av marginalen).

Starbreeze spel Payday 2

Payday 2 är uppföljaren till den hittills ca 1,6 miljoner säljande succén Payday: The Heist. Med prestigerekryteringen av David Goldfarb (tidigare Lead Designer i Battlefieldserien) har man nu utökat konceptet med RPG-system och efter communityns önskemål förbättrat franchisen på otaliga vis. PC-versionen, som hittills varit huvudmarknaden har i skrivande stund en metacritic-poäng på 78/100 och en user-score på 80/100.

”PAYDAY 2 is an action-packed, four-player co-op shooter that once again lets gamers don the masks of the original PAYDAY crew – Dallas, Hoxton, Wolf and Chains – as they descend on Washington DC for an epic crime spree.”

Spelet har släpps digitalt till PC (Steam), XBLA och PSN samt i fysisk version till Xbox360 och Playstation3 mellan 13 augusti och 23 augusti. Det finns idag 5 planerade DLC:s som kommer släppas under det kommande året.

Communityt är mycket starkt och youtubekändisar som PewDiePie, UberHaxorNova och SeaNanners har resulterat till videoklipp med upp mot 2 miljon visningar.

Till dags datum har Payday 2 inbringat 89,3 MSEK i royaltyintäkter (rapporterad period) i royalty till Starbreeze.
Den 12 september hade Payday 2 sålt 1,58 miljoner ex, varav 80% digitalt.

Brothers

Brothers är det kritkerrosade adventurepusslet utvecklat av Starbreeze tillsammans med regissören och hard-core spelaren Josef Fares. Med en fantastisk grafik och en gripande historia blev det utvalt av Microsoft till deras sommarsatsning Xbox Summer of Arcade 2013. Xbox-versionen har i skrivande stund en metacritic-poäng på 86/100 och en user-score på 89/100.

”Guide two brothers on an epic fairy tale journey from visionary Swedish film director, Josef Fares and top-tier developer Starbreeze Studios. Control both brothers at once as you experience co-op play in single player mode, like never before. Solve puzzles, explore the varied locations and fight boss battles, controlling one brother with each thumb stick. This is one journey you will never forget.”

Spelet släpptes digitalt till XBLA den 8 augusti och släpps till PC (Steam) och PSN den 3 september 2013.

Payday: The Heist

Payday: The Heist är förlagan till Payday 2 och är likt sin arvtagare ett co-op spel där man tillsammans med sina vänner agerar bankrånare. Spelet har idag sålt i minst 1,6 miljoner exemplar och har till Starbreeze hittills inbringat 24,2 MSEK. Payday: The Heist har en metacritic-poäng på 76/100 och en user-score på 79/100.

”PAYDAY™ The Heist is an action filled first person shooter that lets players take on the role of a hardened career criminal executing intense, dynamic heists in constant pursuit of the next “big score”. Load out with an array of weaponry and equipment. Navigate six high-stake heists with three other live or A.I. Co-Op partners in crime.”

STORM

Storm är Starbreeze fjärde spelprojekt under eget ägande och beskrivs på Starbreeze hemsida med orden:

”Currently in development. Co-op Sci Fi FPS. It is our future.”

Strategiskt värde

Allt eftersom kundbasen växer och vårdas stärks Starbreeze värde då det finns en större och nöjdare kundbas att släppa nya spel till. Läs gärna tidigare inlägg om kundbasen för att lära dig mer om ämnet.

Worst-case

Fram till den 30 september uppskattas Payday 2 ha sålt ca 1,8m ex vilket inbringat 85,6 MSEK i royalty. Med upprätthållande av pulser baserade på reor och DLC släpp under året kommer man ha en fortsatt försäljning. Redan har vi fått en siffra för oktober som bara innebär försäljning av Payday 2 och som genererat 3,7 MSEK i royalty enligt Q1 rapporten. Pulserna kommer sett till Payday 2 ha liknande höjd och med försäljning av DLC uppskattas att försäljningen i ett sämsta läge kommer ligga på ca 5 MSEK per månad och således 15 MSEK per kvartal.

Kostnaderna, rensat för de engångsposter vi hade i Q1 ligger på knappt 15 MSEK och då man aktiverar visst arbete, uppskattningsvis 5 MSEK per kvartal framöver (7,5 MSEK i Q1) innebär det att vinsten per kvartal kommer ligga på ca 4 MSEK efter skatt. Detta ger att helårsresultatet i ett vad jag kallar worst-case kommer landa på 80 MSEK.

År 2 då STORM kommer släppas kommer vi se samma mönster i försäljningen och öven om STORM släpps i Q3 eller Q4 det året kommer vi med en 60% ökning av marginalen till 100 kr per spel endast behöva sälja 800k ex (hälften av den rapporterade nivån idag) för att nå samma helårsresultat (förutsatt att andra försäljningsåret av Payday 2 är lika starkt som Payday 1 var (ca 24 MSEK)) som detta år, dvs 80 MSEK.

Då Starbreeze inte kommer behöva en kassa på mer än 80-100 MSEK kan man anta att hela vinsten delas ut år 2 och vid en direktavkastning på 5% kommer det motivera ett aktievärde på 1,15 SEK. Detta är vad jag ser som ett klart worst-case och uppsidan på dessa beräkningar är stor.

För att värdera dagens vinster ser ni att jag kommit fram till att bolaget iår gör ca 80 MSEK i vinst i ett worst-case. Med de utsikter vi har, bör vi handlas till p/e tal högre än 15, men för att återigen ligga lågt kan vi räkna med 15 i dagsläget. På det p/e talet moteiveras en kurs kring 85 öre och detta innebär med andra ord en säker uppgång på 60% från dagens nivåer.

Worst-case värdering

Baserat på de beräkningar som gjorts ovan ställer jag mig frågande till varför vi handlas på den nivå vi gör idag och menar att vi på 1 års sikt i ett worst-case scenarie kommer handlas till 1,15 kr och redan idag till 85 öre.

Riktkurs som jag talat om tidigare ligger såklart högre än dessa nivåer, men är av underordnad betydelse i dagsläget.

©Mozzez

saaglogga.jpg?w=500&h=258

Taget från: 

http://starbreezeaag.wordpress.com/

Redigerat av Rambokuken, 28 november 2013 - 07:38 .

#82 Rambokuken

Rambokuken

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 61 inlägg

Postad 18 december 2013 - 12:24

Aktien handlas idag till ett p/e på 7,8 på en helårsvinst på 80 msek (72 msek i Q1).

Vad sysslar folk med?

Visst är omsättningen låg, och mindre och mindre aktörer kan påverka priset, samtidigt som nedgången till denna nivå haft väldigt hög omsättning. Ett faktum som kanske signalerar att de som fått upp ögonen för Starbreeze spänt fast sig.

Starbreeze som bolag går dock som tåget och Payday 2 är 4 månader efter release en ständig besökare på Steams top-20 bästsäljarlista och har sen release varit ett av de 30 mest spelade Steamspelen. En framgångssaga.

Problemet är troligtvis att säljarna är idioter, alternativt att de inte förstått affären och faktumet att Starbreeze äger sin kundbas. Ett faktum som gör att folk inte förstår potentialen i framtida produktioner.

Med ökade marginaler och en stor nöjd kundbas, är framtida tillväxt ett faktum. En tillväxt som kommer vara utdelningsbar då krigskassan redan finns.

Kundbaserna hos facebook, linkedin och twitter värderades till 1000 kr per användare. I Starbreeze fall, skulle det innebära en kurs på 2 kr. Vilka pengar tjänar ovan nämnda bolag på sina kunder, och vad drar Starbreeze in på sina?

Kanske ligger visst ansvar på Starbreeze att förklara vad de sysslar med så att marknaden förstår, kanske hade det varit bra med en liten framtidsutsikt. Att bolaget går som ett rusande ånglok på spelmarknaden verkar inte uppfattas av investerare.

Att aktien låts sjunka såhär lågt är trist att se.

På sikt är detta bara ett litet hack i periferin, men det är så fruktansvärt onödigt att vi handlas kring denna nivå. Men sett till diskussionen på Placera och antagandet att den representerar marknaden, då är jag nog inte förvånad. Skärpning.

7,8… jag som trodde vi skulle handlas kring p/e 25-30 efter rapport…

Ha en trevlig jul och ett gott nytt år allesammans!

Taget från:

http://starbreezeaag.wordpress.com/

Ursäkta att det ser så konstigt ut.

Redigerat av Rambokuken, 18 december 2013 - 12:25 .

#83 Rambokuken

Rambokuken

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 61 inlägg

Postad 02 januari 2014 - 09:46

505 Games vill ha mer!

Vi med ögon, öron och en näsa för affärer har studerat det länge, Payday 2:s succé på Steam. Vi har sett att det varit ett av de 30 mest spelade spelen senaste 4 månaderna, vi har sett Payday 2 på topp-20 placeringar i stort sett hela tiden sen releasen i augusti och vi har sett att spelet spelats 30 miljoner timmar på plattformen. Vi är kanske få, men vi har länge vetat vilken succé Payday 2 varit, är och kommer fortsätta vara.

Igår släppte också Starbreeze och 505 Games ett PM om att de vill ha mer.

"Denna intäkt reducerar ej framtida royaltyintäkter då den inte är av slaget förskottsroyalty"

6 miljoner USD vill 505 investera i Starbreeze Payday-franchise genom nya tillägg till Payday 2. Dealen är helt på Starbreeze villkor då investeringen inte är ett förskott utan en ren investering av 505 där de vill utnyttja kundbasen till att få ytterligare intäkter genom nya tillägg, lite som att sätta in pengar på banken för att få ränta. Till dagens växelkurs motsvarar 6 MUSD hela 39 MSEK och summan sträcker sig över bokslutsåren 13/14 och 14/15. 19,5 MSEK per år alltså.

"Det är otroligt roligt att vi nu har ännu större möjligheter att bygga ut detta spel till något riktigt stort."

Vad lägger man då 39 MSEK på? Ja, därom tvistar de lärde, men med den summan kan man göra vad som helst. Ett versusläge kommer förodligen så småningom förutom en uppsjö av nya banor, vapen, modifikationer och masker.

Payday 2:s kundbas växer hela tiden och eftersom Starbreeze äger den då de har fri tillgång till – ALLA SOM ÄGER PAYDAY 1 o 2 PÅ STEAM –  är det en perfekt kundbas att använda till framtida lanseringar av både nya tillägg och spel. Att de dessutom genom ett knapptryck kan kommunicera med 200 000 steamanvändare genom den officiella Payday 2 gruppen på Steam gör att de har en enorm spridning bland sina kunder.

Som en jämförelse värderas Twitters, Facebooks och Linkedins totala kundbaser till 715, 640 respektive 605 SEK per användare. Med Starbreeze kundbas på ca 2,5m Payday 2 spelare skulle motsvarande siffra vara 284 SEK. Jämförelsen med Facebook är idag intressant. Facebook har tex senaste 4 kvartalen dragit in sammanlagt 40 SEK per användare. Starbreeze har hittills snittat uppskattningsvis snittat 40 SEK per användare (100 MSEK/2,5m) i ren royalty. Värderas kundbasen på samma sätt som Facebook’s, så hade Starbreeze i dagsläget varit värt  1 600 MSEK ( aktiekurs = 1,15 SEK). Och med ökade marginaler i framtiden, gårdagens avtal osv, så kommer genomsnittsintäkten per användare givetvis att fortsätta öka i en takt som jag bedömer kommer överskrida tillväxten hos Facebook.

Gör man en översiktlig och väldigt återhållsam prognos över året 13/14 ser det också aptitligt ut:

Starbreeze 2013/2014

Intäkter:

505 avtal:     19,5 MSEK

Q1-royalty:     90,3 MSEK

Royalty (3,7m*9):     33,3 MSEK*

Aktiveringar:     21,0 MSEK**

Summa     164,1 MSEK

Kostnader:

Engångskostnader:     4,3 MSEK***

Personalkostnader:     36 MSEK

Optionsprogram:     10 MSEK

Övriga kostnader:     12,0 MSEK

Skatt:     13,5 MSEK

Summa:     75,8 MSEK

Vinst:     88,3 MSEK

*Oktoberroyaltyn*9
**50% av nedlagt arbete resterande kvartal.
***Personalbonus

När året är slut har man dessutom STORM klart och man har finansierat det helt själv, vilket såklart betyder att man bara behöver ge bort 30% till plattformsägaren.

Jag är övertygad om att Starbreeze tillväxttakt närmsta åren baserad på den växande kundbasen och ytterligare förbättrade marginaler kommer generera tillväxt nog att motivera p/e-tal på minst 20. Detta befäster den värdering som gjordes utifrån kundbasen, och ger 15 ören till, dvs aktiekurs på 1,3 SEK.

Jag anser att Starbreeze är börsens mest undervärderade bolag baserat på fundamenta och i dagsläget handlas bolaget till p/e 8 på den årvinst som i stort sett är omöjlig att missa. Styrelseordförande Hjort gjorde iallafall samma bedömning som jag igår och köpte ytterligare 2,25m aktier.

Taget från:

saaglogga.jpg

Redigerat av Rambokuken, 02 januari 2014 - 10:04 .

• Mange gillar detta

#84 Rambokuken

Rambokuken

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 61 inlägg

Postad 15 januari 2014 - 10:53

Q2-prognos:

De uttalade pulserna med DLC-släpp och reor har nu pågått under hela Q2. Och en summering av läget kan därför vara intressant.

Metodik

Steam: Antal gruppmedlemmar i den officiella gruppen/procent av spelarna som låst upp communityachievementet ”Like an Angry Bear!” *100
Antalet totalt spelade timmar/raptr snitt (timmar/medlemmar)

Retail: Kolla listan hos vgchartz.

Digitalt:
- Xbox: Listplacering jämfört med försäljningsstatistik för övriga spel i listan (statistiken är idag 1 år gammal).
- Playstation: Snittet mellan Xbox och Playstation i retailledet (35%)

Prognos Steam

Per den 30/9 hade 20m timmar spelats till ett snitt av 19h/spelare – totalt 1.05m sålda ex.
Achievementmetodiken var ej tillgänglig.

Per den 31/12 hade 33,7m timmar spelats till ett snitt av 14,8h/spelare – totalt 2,27m sålda ex.
Achievementmetodiken visade på 284 000 medlemmar/12.4% * 100 – totalt 2,29m sålda ex.

Average: 2,28m sålda ex.
Ökning sedan Q1: 1,23m ex.

Retail

Per den 30/9 rapporterade vgchartz följande siffror:

Xbox360: 200 000 ex.
Playstation 3: 100 000 ex.

Snitt mellan konsoler: 67/33

Starbreeze rapporterade 12/9 att man sålt ca 300 000 ex i retailledet.

Per den 21/12 rapporterade vgchartz följande siffror:

Xbox360: 347 000 ex.
Playstation3: 186 000 ex.

Snitt mellan konsoler: 65/35

Ökning sedan Q1:

Xbox360: 147 000 ex.
Playstation3: 86 000 ex.

Digitalt:

Tyvärr trackade jag inte listplaceringen den 30/9, så jag får gå en annan väg. 

Beräknar man från de 1,58m rapporterade siffrorna att 80% var digitalt, i det läget hade man på steam sålt ca 900 000 ex och resterande del tillhörde 67% Xbox och  33% PS3 ger det en rekonstruerad försäljningsprognos för Xbox på 244 000 sålda spel. Denna siffra väljer jag att räkna med. . Så:

Per den 30/9 hade man till konsolerna digital sålt:

Xbox360: 244 000 ex.
PS3: 120 000 ex.

Payday 2 placerar sig som nummer 499 bäst säljande spel på xbox, all-time.  Trackningsbara spel med försäljningshistorik som #476 Super Meat boy (329 000 ex), #546 Torchlight (309 000 ex), #538 Bastion (294 000 ex) ger att Payday bör ha sålt ca 300 000 ex på Xbox.

Xbox360: 300 000 ex.
PS3: 161 000 ex.

Ökning sedan Q1:

Xbox360: 56 000 ex.
PS3: 41 000 ex.

Summering

Vid Q1-slut:

Steam: 1 050 000 ex.
Retail Xbox: 200 000 ex.
Retail PS3: 100 000 ex.
Digitalt Xbox: 244 000 ex.
Digitalt PS3: 120 000 ex.

Vid Q2-slut:

Steam: 2 280 000 ex (117 % ökning)
Retail Xbox: 347 000 ex (73,5% ökning)
Retail PS3: 186 000 ex (86% ökning)
Digitalt Xbox: 300 000 ex (23% ökning)
Digitalt PS3: 141 000 ex (17,5% ökning)

Översiktlig beräkning av intäkter

Jag räknar med att alla steamförsäljning skett till 50% rabatt.
Jag räknar med att all retailförsäljningen skett till fullpris (det har varit reor, men butikerna brukar stå för dessa själva).
Jag räknar med att all digital konsolförsäljning skett till fullpris.
Jag räknar vidare med att nettomarginalen är 25% på all digital distribution och 20% för retailförsäljning.

Alla beräkningar baseras på USD och en valutakurs på 6,5 SEK.

Q2:

q2-prognos-v2.png?w=614

Försäljningsfördelning

fc3b6rsc3a4ljningsstatistik-spelaantal-p

Visualisering av Steam-försäljningen

steamestimatedplayers5jan2014.png?w=614&

Användaren aspekulant’s prognos över försäljning med även daglig försäljning kan förklara ”svaga” siffror i Oktober (3,7 MSEK).

Sen är det ju Payday: The Heist med…
(men det genererar nog bara ca 4 MSEK)

Vinstprognos

Baserat på de siffror jag redogjort för här och med Q1:s höga burnrate (dock rensat för engångsbonusen) vissa aktiveringar av utvecklingskostnader (5 MSEK) och DLC-avtalet (5 MSEK) samt höjda avskrivningar med (3 MSEK) prognosiserar jag en vinst under Q2 på 30 MSEK med ett korrigeringsavdrag på 20%, före skatt (23 MSEK efter skatt).

Detta ger en halvårsvinst på 95 MSEK.

Taget från:

saaglogga.jpg

#85 Rambokuken

Rambokuken

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 61 inlägg

Postad 22 januari 2014 - 12:32

Twitterstorm om Brothers:

https://twitter.com/...typd&f=realtime

#86 yoojimbo

yoojimbo

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 10 inlägg

Postad 29 januari 2014 - 02:27

Vad tror ni veckans DLC gör med kursen? Eller väntar alla på rapporten nu?

#87 Rambokuken

Rambokuken

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 61 inlägg

Postad 29 januari 2014 - 06:45

Jag vet inte. Men min känsla är att inget kommer hända med kursen pga DLC och att vi får vänta på rapporten. Jag tycker inte man har kunnat se någon speciell rörelse vid DLC släpp tidigare.

Lycka till 

#88 Rambokuken

Rambokuken

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 61 inlägg

Postad 05 februari 2014 - 12:40

Det har hänt en del i Starbreeze på sistone och jag tror kursen kommer börja röra sig nu inför mitten och slutet utav februari. För att läsa den senaste informationen så klickar ni bara på loggan i mitt inlägg så blir ni omdirigerade till ett blogginlägg med en väldigt sund analys. 

saaglogga.jpg

Mvh

Rambo

Redigerat av Rambokuken, 05 februari 2014 - 12:41 .

#89 yoojimbo

yoojimbo

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 10 inlägg

Postad 14 februari 2014 - 08:37

Kul med nytt material igen :) Skönt att SB ger ifrån sig lite ljud då och då för att göra oss glada!

#90 Rambokuken

Rambokuken

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 61 inlägg

Postad 11 mars 2014 - 11:59

Under andra kvartalet uppgick nettoomsättningen till 40,1 MSEK, vilket innebär 27,0 MSEK mer än motsvarande kvartal förra året. PAYDAY 2 stod för 35,5 MSEK, PAYDAY: The Heist för 3,0 MSEKoch Brothers – A Tale of Two Sons för 1,6 MSEK.

Hur kursen kan ha sjunkit till dagens nivåer efter en sådan rapport är bortom mitt förstånd.

För mer ingående och detaljerad info klicka på bilden nedan:

saaglogga.jpg

Personligen tror jag att detta är en lönsam investering om man bara har is i magen ett tag till. Jag ligger dock +130% i Starbreeze redan men vägrar sälja på dessa nivåer.

Rambo

Redigerat av Rambokuken, 11 mars 2014 - 12:00 .

#91 Rambokuken

Rambokuken

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 61 inlägg

Postad 23 maj 2014 - 09:14

BnqY1lxCIAAei0l.jpg

#92 Rambokuken

Rambokuken

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 61 inlägg

Postad 28 maj 2014 - 10:39

#93 Rambokuken

Rambokuken

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 61 inlägg

Postad 08 juni 2015 - 11:53

Jag sålde av mig på 12.50...

Såhär i efterhand va det lite dumt :D

Men till mitt försvar så har jag faktiskt varit med sen den stod i 0.23 så jag har tjänat mitt ändå.

Redigerat av Rambokuken, 08 juni 2015 - 11:57 .

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Toggle shoutbox Chatt Öppna chatten i ett nytt fönster

Varmt välkommen till SWESHARES livechatt, du måste ha postat minst 10 inlägg i vårt forum för att använda chatten!
@  Heisenberg : (08 oktober 2017 - 08:03 ) Yes, men har varit inaktiv ett bra tag pga jobb utomlands. Ska försöka ta tag i detta igen!
@  Blindstyre : (05 september 2017 - 13:07 ) Är det någon kvar här på forumet?
@  10DJ : (20 januari 2017 - 19:26 ) Josab
http://timesofindia....ow/56675068.cms
@  Jadu : (30 november 2016 - 17:27 ) Tveksam. Får se hur samarbetet ser ut med kommande områden. Detta precis som vissa skriver kommer ganska lägligt tätt inpå ett PM som beskrev att dom letar partners till att helt plötsligt ha partner + order. Där efter släpps den riktigt usla rapporten och en hint om att NE är på gång. Det ska mycket till innan jag själv ens överväger att köpa det bolaget igen.
@  10DJ : (30 november 2016 - 14:54 ) Där kom Josab igång :)
@  Scend3r : (07 oktober 2016 - 08:03 ) Arocell starkt pm igår om distributör i Amerika. http://arocell.com/news/
@  Rambokuken : (18 augusti 2016 - 11:09 ) Har vi någon som sitter kvar i Shamaran? Vad tänker ni om att Frist oil blev försenad till Q1 2017? Själv tror jag bara det är ren byråkrati som tar ut på tiden och att man får ha lite mer tålamod än vad man initialt räknade med, men sen ska den nog ge utdelning.
@  Richard1987 : (07 juli 2016 - 10:41 ) Dags att ta plats i Cyxone, årets raket :)
@  Scend3r : (20 april 2016 - 21:03 ) http://feber.se/spel...investera_i_ny/ stillfront letar ytterligare spelstudio, har 50 MSEK att göra förvärv för.
@  Scend3r : (22 mars 2016 - 16:28 ) Stillfront "Royaltyn är den bästa jag hittills lyckats förhandla till mig under mina tio år i branschen. Men jag kan tyvärr inte säga mer för då har jag en busslast med amerikanska jurister utanför", sade Jörgen Larsson.

"Ambitionen är att inte vara på First North resten av livet utan att vara listade på Stockholmsbörsens Small Cap-lista. Vi tittar redan på vad som krävs för att vi ska ta oss dit och det vore väldigt bra om vi skulle kunna göra det inom ett år från i dag. Det är en ambition", säger Jörgen Larsson.

https://www.avanza.s...-drojer-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:51 ) Stillfront https://www.avanza.s...-of-war-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:50 ) Stillfront rapport http://www.stillfron...okslut-2015.pdf
@  10DJ : (20 januari 2016 - 15:25 ) NXT-ID just nu 1,27 USD
@  10DJ : (17 januari 2016 - 08:59 ) SNS FiRe Conference Names NXT-ID a 2015 Firestarter Company
http://blog.stratnew...tarter-company/
@  10DJ : (16 januari 2016 - 11:38 ) Hittade ett Biometribolag i USA som går mot strömmen. Speciellt nu 2016 börjar de ta sig. Bra ökning igår +26%, 1 mån +217%. Deras produktportfölj börjar röra på sig tydligen.
22 patent inom bolaget. Vi står för stunden på 0,70 USD. http://nxt-id.com
@  Scend3r : (14 januari 2016 - 09:39 ) Det var en trist dag, nästan allt rött! Ökar i några papper och stänger ner sen!
@  Tummps : (09 december 2015 - 09:32 ) Ligger stenhårt i BC ännu, har varit ett intressant år =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 17:12 ) Josab likt tidigare. Netent, Starbreeze, Fingerprint, Dedicare, Vardia, Besqab. Du då?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:23 ) Intressant börsdag idag, sjunker på bra
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:18 ) Vilka bolag har du under bevakning nu?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:17 ) Nämen sedär, kul att de gamla rävarna är kvar =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 15:14 ) Jag är inne i stort sett varje dag och kollar läget.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:57 ) Jag har själv inte varit så aktiv här, men jag är inte inaktiv med aktier. Och jag håller med, det var riktigt skoj för två år sedan när chatten var riktigt aktiv.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:56 ) sen får vi sprida ordet och försöka vara lite mer aktiva bara?
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:55 ) Det borde väl gå att blåsa liv i detta forum igen för de som är kvar?
@  Scend3r : (02 december 2015 - 16:49 ) instämmer
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:53 ) Fullt möjligt. Är du intresserad så kan du skriva ett pm till honom. Han tittar in då och då
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 11:33 ) Domänen kanske är till salu rent av? Heisenberg verkar inte vara överdrivet road utav att göra det.
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:10 ) Håller med! Får se om någon orkar ta tag i något nytt angående ett sådant forum. Är inte svårt, mest tidskrävande.
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 10:57 ) Förjävla synd att detta forumet dog ut helt. Chatten var ypperligt roande och givande på den tiden då det begav sig.
@  Scend3r : (20 oktober 2015 - 16:22 ) Cyb pm om tester, rallar 15% idag. http://www.cybaero.s...teter-till-havs
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Arocell kommer äntligen efter många års berg-och-dalbana imål med ce-märkt TK210Elisa, http://www.arocell.c...for-ce-markning
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Gött! Bra här med!
@  Jadu : (30 september 2015 - 16:05 ) Roligt att höra. Allt är bara fint med mig.Kör sista högsäsongen nu på arbetet sedan blir det vidare till nya äventyr.
@  Heisenberg : (30 september 2015 - 11:45 ) Det är bara bra tack, hur är det med er? Självklart har jag mitt kapital arbetandes i olika papper, jag har dock varit upptagen med jobb hela sommaren som gjort att jag tvingats vara passiv på b.la SWESHARES.
@  Scend3r : (29 september 2015 - 08:53 ) tjena heisenberg, har du pengarna investerade i något atm?
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:17 ) https://www.aktietor...m.aspx?ID=75187 JOSAB
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:16 ) Hallå där! Det kan man lugnt säga. Allt bra?
@  Heisenberg : (28 september 2015 - 13:30 ) Hej å hå, det var ett tag sedan!
@  Jadu : (24 september 2015 - 16:26 ) Emissionsgaranti. Alltså ser man det inte som säkert att intäkter kommer börja komma?