Hoppa till innehåll

- - - - -

Nyheter

• Vänligen logga in för att kunna svara
12 svar till detta ämne

#1 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 23 april 2013 - 08:30

tips där svt nyheter pratar om fraking =P

låter som vi får ett JA i usa.

http://www.svtplay.s...svt2?type=embed

#2 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 442 inlägg

Postad 23 april 2013 - 08:37

tips där svt nyheter pratar om fraking =P

låter som vi får ett JA i usa.

http://www.svtplay.s...svt2?type=embed

Snyggt mullcom, du ser, det händer mycket kring och runt NEC just nu. Man skall inte förvänta sig det värsta om bolagets värderingar, aktiekursen rekylerar åt båda håll och det är svårt att hänga med om man "fultradar" som mig. Det handlar enbart om tur.

Jag hoppas dock fracking slår igenom och en fin SGEIS kommer i rättan tid, jag kan tänka mig betala kring 5-6 NOK /aktie för NEC om detta kommer. Då skulle jag låsa fast dessa på 5-10 års sikt.

#3 MrTing

MrTing

Moderator på SWESHARES.se

• Medlem
  • Pip
  • 53 inlägg

Postad 25 april 2013 - 02:39

Upplever att nedan är väl skrivet och genomtänkt och därmed något jag vill dela med mig till er andra som har eller inte har aktier i Norse. Själv kommer jag följa rådet och avvakta tills inlåsningsperioden är över innan jag funderar på att återuppta handeln med Norse. Hur går era tankar kring det som hänt och hur kommer ni agera? :)

"En generell tanke jag får när jag ser historiken i kursen bakåt samt den information som släpptes idag är följande; 

2/3 av det framtida antalet aktier efter emissionen kommer att ha ett extrem lågt anskaffningsvärde. Vis av erfarenheter från andra case vill jag påstå att marknadskursen nu obönhörligen kommer att leta sig spikrakt neråt. I värsta fall till emissionskursen efter lite tid. Förmodligen kommer nya aktier att vara låsta en viss tid innan de får börja handlas. Ligger då kursen vid det tillfället betydligt över emissonskursen så lockar det fram säljare i stor skala. Under tiden aktierna är låsta, efter att tilldelning skett, kommer massiva blankningar att ske. Vilket är naturligt - vet man att man fått x aktier i tilldelning för ett visst pris, kan man riskfritt blanka samma antal aktier redan nu till ett mycket högre pris. Pengar på kontot redan idag och köper man tillbaka samma antal aktier ruskigt billigt vid tilldelningen. 

Det ras som skedde initialt följs alltid av studsar uppåt. Ren psykologiskt kan man då känna att det är fyndläge. Jag har sett denna psykologi in action så många gånger och ett par gånger har jag även själv ryckts med. Att släppa igång handeln med så kort tid kvar av handelsdagen är också ett varningstecken. Folk hinner inte tänka klart och sätta sig in i ny info. Vem tjänar på det? Imorgon tror jag kursen sjunker ytterligare ca 50% jämför med vad stängningen blir idag. Kanske ännu mycket mer. Är det köpläge då? Inte enligt mig. Jag skulle inte röra aktien förrän allt är klart, dvs inlåsningsperioden för de nya aktierna har gått ut. Sedan skulle jag avvakta ytterligare och studerat vad som händer då. Passa er, ni som köper nu, detta är klassiskt exempel på att inte försöka fånga "fallande knivar". Tänk inte i termer av "snitta ner sig". Nya pengar som går in nu kan halveras över natten. I all välmening!"

#4 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 25 april 2013 - 03:09

Min enkla slutssats är att företaget var intressant nyss. men inte nu. de pengar jag sattsat är heller inte alla pengar. 

Låter de ligga så länge och glömmer bort företaget och går vidare.... ska fokusera på det jag är bra på. Fingerprint card =D

#5 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 442 inlägg

Postad 25 april 2013 - 03:10

MrTing

Det är en brutal handel i Norse idag och det är ingen tvekan om att det råder panik.

Jag är sjukt glad att jag inte är med, trots att jag hade ett par lyckade trades i bolaget. Den stora frågan är nog vart detta skall sluta, den är i princip identisk mot den händelse som skedde i NAUR tidigare i år, där vi har sett vad som skett hitintills.

Man bör nog akta sig för att "chans" köpa denna lott just nu, det känns på tok för osäkert. Vänta ut vad som sker och tanka på fundamenta är mitt råd, det är som sagt för instabilt just nu och nyheten kom i princip alldeles nyss.

Jag brukar alltid köpa lite dyrare när jag vet att case blivit något "avriskad" än att gå in på chans, vill inte att mina investeringar skall likna ett spel som t.ex. Stryktipset.

Men jag kommer definitivt hålla ett öga på denna, jag har tittat på när den gått från 0.96 norska upp till 3 norska, så inget är omöjligt i detta papper som sitter på enorma tillgångar.

Mvh

• Blindstyre och MrTing gillar detta

#6 MrTing

MrTing

• Medlem
  • Pip
  • 53 inlägg

Postad 25 april 2013 - 07:52

MrTing

Det är en brutal handel i Norse idag och det är ingen tvekan om att det råder panik.

Jag är sjukt glad att jag inte är med, trots att jag hade ett par lyckade trades i bolaget. Den stora frågan är nog vart detta skall sluta, den är i princip identisk mot den händelse som skedde i NAUR tidigare i år, där vi har sett vad som skett hitintills.

Man bör nog akta sig för att "chans" köpa denna lott just nu, det känns på tok för osäkert. Vänta ut vad som sker och tanka på fundamenta är mitt råd, det är som sagt för instabilt just nu och nyheten kom i princip alldeles nyss.

Jag brukar alltid köpa lite dyrare när jag vet att case blivit något "avriskad" än att gå in på chans, vill inte att mina investeringar skall likna ett spel som t.ex. Stryktipset.

Men jag kommer definitivt hålla ett öga på denna, jag har tittat på när den gått från 0.96 norska upp till 3 norska, så inget är omöjligt i detta papper som sitter på enorma tillgångar.

Mvh

Ja vilken dag för de som satt med Norse på depån...! :S :(

Klev själv ur sent på börsdagen dagen innan börsstoppet. Kändes rätt att sitta på sidan ett tag och hade så känt de senaste veckorna. Med facit i hand var det ett riktigt bra beslut. Då jag är relativt oerfaren på området så jag ger mig själv en eloge att jag denna gång tog helt rätt beslut. *pust*

Tack åter för dina kloka ord, jag håller med dig helt och kommer agera likt det du skriver. Vi får se om Norse kan åter bli aktuell lite senare när mer fundament är på plats... :)

#7 MrTing

MrTing

• Medlem
  • Pip
  • 53 inlägg

Postad 25 april 2013 - 08:01

Ja vilken dag för de som satt med Norse på depån...! :S :(

Klev själv ur sent på börsdagen dagen innan börsstoppet. Kändes rätt att sitta på sidan ett tag och hade så känt de senaste veckorna. Med facit i hand var det ett riktigt bra beslut. Då jag är relativt oerfaren på området så jag ger mig själv en eloge att jag denna gång tog helt rätt beslut. *pust*

Tack åter för dina kloka ord, jag håller med dig helt och kommer agera likt det du skriver. Vi får se om Norse kan åter bli aktuell lite senare när mer fundament är på plats... :)

Möjlig utspädningen om jag greppat det hela, se nedan urklipp från forumet (Norse).

"Antall Aksjer i selskapet anno alt: 
Eksisterende aksjer: 109.000.000 
Gjeld --> EK konverterte aksjer: 535.200.000 
Nyutstedelse aksjer: 322.000.000 aksjer 
Total antall aksjer anno alt: 966.200.000" 

"Total antall aksjer anno alt: 966.200.000/Eksisterende aksjer: 109.000.000 = 8,86x"

#8 Guest_Mr Hauser_*

Guest_Mr Hauser_*
  • Gäst

Postad 26 april 2013 - 07:31

Mr Ting jag tror att Shamaran Petroleum har bättre utsikter. De har en bra kassa. Har At-3 borren färdig troligtvis i maj. FDP kommuniceras när som helst också(Field Development Plan). Etfter sommaren augusti-september kommuniceras även At-4 samt pipelinen mellan Turkiet och Kurdistan är klar. Det finns redan en pipe mellan Taq Taq-Khurmala, som är igång för oljetransport till Fishkhabut(Turkiet). 

Dessutom har aktien tappat oförtjänt mycket. Kommunicerar At-3 10000 fat/dag, då blir det lite fart i aktien. At-2, som skall fungera som en övervakningsbrunn kommunicerade mer än 42000 fat/dag. 

Så, som du förstår har den betydligt bättre utsikter. 

För att återgå till Norse, så borde företaget ha kommunicerat varför NE genomfördes. Vad planerna är med den. Vet ni något om det? Alltså vad behöver de pengarna till?

#9 Mange

Mange

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 476 inlägg

Postad 12 augusti 2013 - 09:29

http://blog.timesuni...ll-for-upstate/

The DEC’s work is currently waiting on a state Health Department review of DEC’s chapter on the potential health impacts of fracking. DOH’s work was supposed to be completed months ago but is still in process.

“We don’t have an update, at this time, from the Department of Health,” Cuomo said. “We’re still waiting for it.”

“If we approved hydrofracking today, that is not, in and of itself, going to change the trajectory of the upstate economy. We still need to do reducing taxes, tourism, more manufacturing, building off the SUNY centers upstate — you still have to do all of the above, and that’s what we’re doing,” he said.

http://blog.timesuni...ll-for-upstate/

#10 Mange

Mange

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 476 inlägg

Postad 13 november 2013 - 09:18

SKIFFERGAS STÄRKER USA. Den starka ökningen av skiffergasfynd i USA kommer att öka tillverkningen och antalet jobb i landet till åtminstone 2035, enligt en rapport från Internationella energimyndigheten, IEA. (FT)

• kakan1 gillar detta

#11 Mange

Mange

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 476 inlägg

Postad 09 december 2013 - 09:20

Energy firm threatens suit over Cuomo fracking moratorium

By Post Editorial Board

December 7, 2013 | 5:44pm

Modal Trigger

fracking.jpg?w=720&h=480&crop=1

Photo: Shutterstock

Maybe the courts will finally force Gov. Cuomo to do something he should have done five years ago: make a decision one way or the other on fracking.

It never should have come to this. People elect governors to make decisions, not kick them down the road until elections (or presidential primaries) are safely passed.

But the governor continues to dither, and an energy company that has gone bankrupt while waiting says it’s going to sue unless the governor and his agencies release the environmental-impact statement the governor says will guide his decision yea or nay.

The company is Norse Energy, which has leased 130,000 acres for gas drilling upstate. Earlier this year, the Norwegian based company pulled the plug on its New York operations, filing for Chapter 7 bankruptcy. The company says it lost $30 million here because its leases became all but worthless once the governor started ­delaying.

So Norse has notified Albany that unless Environmental Protection Commissioner Joseph Martens announces within two weeks when its long-overdue fracking review will be finished, it’s prepared to take the matter to court.

Not that the governor or his people seem inclined to act. It’s been 10 months, for example, since state Health Commissioner Nariv Shah publicly promised that his own agency’s health-impact review would be finished in “the next few weeks.”

Just recently, he was quoted as saying he had no timeline for a decision. Not only that, “new data” coming out of Texas and Wyoming, he said, makes it “premature” to reach any conclusions.

It’s true the state’s moratorium on fracking predates Cuomo’s governorship. Yet despite promises to the contrary, and notwithstanding President Obama’s own embrace of the technology, Cuomo’s made no effort to move the process to a conclusion. And that’s just dandy for the governor’s green supporters, because it gives them time to raise their own legal and political obstacles to fracking in this state.

Meanwhile, the experience of every other state where fracking has been given the green light shows that ordinary New Yorkers as well as private companies who made good-faith investments here are paying a high price for the government’s deliberate indecision. That’s especially true in hard-strapped Upstate, where people could really use the jobs and revenue fracking would bring.

Normally, jobs and revenue are a winning combination. But as the folks at Norse Energy can tell you, not in Cuomo Land.

#12 Mange

Mange

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 476 inlägg

Postad 11 december 2013 - 10:10

http://inhabitat.com...cking-ban-ny-2/

In a surprising move, New York Governor Andrew Cuomo has announced that he is looking to remove a statewide ban on fracking, much to the dismay of many New Yorkers and environmental groups. Officials are discussing keeping the ban inside NYC’s upstate watershed, as well as a watershed used by Syracuse, but leaving the rest of state susceptible to what many consider to be a controversial and potentially dangerous new innovation in the energy industry.

Read more: New York Governor Andrew Cuomo Seeks to Lift Ban on Fracking Andrew Cuomo Fracking - Gallery Page 0 – Inhabitat New York City 

#13 Mange

Mange

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 476 inlägg

Postad 11 december 2013 - 09:09

Understanding-Fracturing-Fluid_0.jpg

http://www.energyfro...racturing-fluid

Redigerat av Mange, 11 december 2013 - 09:09 .

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Toggle shoutbox Chatt Öppna chatten i ett nytt fönster

Varmt välkommen till SWESHARES livechatt, du måste ha postat minst 10 inlägg i vårt forum för att använda chatten!
@  Heisenberg : (08 oktober 2017 - 08:03 ) Yes, men har varit inaktiv ett bra tag pga jobb utomlands. Ska försöka ta tag i detta igen!
@  Blindstyre : (05 september 2017 - 13:07 ) Är det någon kvar här på forumet?
@  10DJ : (20 januari 2017 - 19:26 ) Josab
http://timesofindia....ow/56675068.cms
@  Jadu : (30 november 2016 - 17:27 ) Tveksam. Får se hur samarbetet ser ut med kommande områden. Detta precis som vissa skriver kommer ganska lägligt tätt inpå ett PM som beskrev att dom letar partners till att helt plötsligt ha partner + order. Där efter släpps den riktigt usla rapporten och en hint om att NE är på gång. Det ska mycket till innan jag själv ens överväger att köpa det bolaget igen.
@  10DJ : (30 november 2016 - 14:54 ) Där kom Josab igång :)
@  Scend3r : (07 oktober 2016 - 08:03 ) Arocell starkt pm igår om distributör i Amerika. http://arocell.com/news/
@  Rambokuken : (18 augusti 2016 - 11:09 ) Har vi någon som sitter kvar i Shamaran? Vad tänker ni om att Frist oil blev försenad till Q1 2017? Själv tror jag bara det är ren byråkrati som tar ut på tiden och att man får ha lite mer tålamod än vad man initialt räknade med, men sen ska den nog ge utdelning.
@  Richard1987 : (07 juli 2016 - 10:41 ) Dags att ta plats i Cyxone, årets raket :)
@  Scend3r : (20 april 2016 - 21:03 ) http://feber.se/spel...investera_i_ny/ stillfront letar ytterligare spelstudio, har 50 MSEK att göra förvärv för.
@  Scend3r : (22 mars 2016 - 16:28 ) Stillfront "Royaltyn är den bästa jag hittills lyckats förhandla till mig under mina tio år i branschen. Men jag kan tyvärr inte säga mer för då har jag en busslast med amerikanska jurister utanför", sade Jörgen Larsson.

"Ambitionen är att inte vara på First North resten av livet utan att vara listade på Stockholmsbörsens Small Cap-lista. Vi tittar redan på vad som krävs för att vi ska ta oss dit och det vore väldigt bra om vi skulle kunna göra det inom ett år från i dag. Det är en ambition", säger Jörgen Larsson.

https://www.avanza.s...-drojer-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:51 ) Stillfront https://www.avanza.s...-of-war-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:50 ) Stillfront rapport http://www.stillfron...okslut-2015.pdf
@  10DJ : (20 januari 2016 - 15:25 ) NXT-ID just nu 1,27 USD
@  10DJ : (17 januari 2016 - 08:59 ) SNS FiRe Conference Names NXT-ID a 2015 Firestarter Company
http://blog.stratnew...tarter-company/
@  10DJ : (16 januari 2016 - 11:38 ) Hittade ett Biometribolag i USA som går mot strömmen. Speciellt nu 2016 börjar de ta sig. Bra ökning igår +26%, 1 mån +217%. Deras produktportfölj börjar röra på sig tydligen.
22 patent inom bolaget. Vi står för stunden på 0,70 USD. http://nxt-id.com
@  Scend3r : (14 januari 2016 - 09:39 ) Det var en trist dag, nästan allt rött! Ökar i några papper och stänger ner sen!
@  Tummps : (09 december 2015 - 09:32 ) Ligger stenhårt i BC ännu, har varit ett intressant år =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 17:12 ) Josab likt tidigare. Netent, Starbreeze, Fingerprint, Dedicare, Vardia, Besqab. Du då?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:23 ) Intressant börsdag idag, sjunker på bra
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:18 ) Vilka bolag har du under bevakning nu?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:17 ) Nämen sedär, kul att de gamla rävarna är kvar =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 15:14 ) Jag är inne i stort sett varje dag och kollar läget.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:57 ) Jag har själv inte varit så aktiv här, men jag är inte inaktiv med aktier. Och jag håller med, det var riktigt skoj för två år sedan när chatten var riktigt aktiv.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:56 ) sen får vi sprida ordet och försöka vara lite mer aktiva bara?
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:55 ) Det borde väl gå att blåsa liv i detta forum igen för de som är kvar?
@  Scend3r : (02 december 2015 - 16:49 ) instämmer
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:53 ) Fullt möjligt. Är du intresserad så kan du skriva ett pm till honom. Han tittar in då och då
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 11:33 ) Domänen kanske är till salu rent av? Heisenberg verkar inte vara överdrivet road utav att göra det.
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:10 ) Håller med! Får se om någon orkar ta tag i något nytt angående ett sådant forum. Är inte svårt, mest tidskrävande.
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 10:57 ) Förjävla synd att detta forumet dog ut helt. Chatten var ypperligt roande och givande på den tiden då det begav sig.
@  Scend3r : (20 oktober 2015 - 16:22 ) Cyb pm om tester, rallar 15% idag. http://www.cybaero.s...teter-till-havs
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Arocell kommer äntligen efter många års berg-och-dalbana imål med ce-märkt TK210Elisa, http://www.arocell.c...for-ce-markning
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Gött! Bra här med!
@  Jadu : (30 september 2015 - 16:05 ) Roligt att höra. Allt är bara fint med mig.Kör sista högsäsongen nu på arbetet sedan blir det vidare till nya äventyr.
@  Heisenberg : (30 september 2015 - 11:45 ) Det är bara bra tack, hur är det med er? Självklart har jag mitt kapital arbetandes i olika papper, jag har dock varit upptagen med jobb hela sommaren som gjort att jag tvingats vara passiv på b.la SWESHARES.
@  Scend3r : (29 september 2015 - 08:53 ) tjena heisenberg, har du pengarna investerade i något atm?
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:17 ) https://www.aktietor...m.aspx?ID=75187 JOSAB
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:16 ) Hallå där! Det kan man lugnt säga. Allt bra?
@  Heisenberg : (28 september 2015 - 13:30 ) Hej å hå, det var ett tag sedan!
@  Jadu : (24 september 2015 - 16:26 ) Emissionsgaranti. Alltså ser man det inte som säkert att intäkter kommer börja komma?