Hoppa till innehåll

Foto

Dagens handel i Mavshack

• Vänligen logga in för att kunna svara
418 svar till detta ämne

#401 ALEX

ALEX

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 100 inlägg

Postad 12 april 2014 - 08:55

Kul att Euro skrev om sina tankar från bolagsstämman. Jonas hade ju pratat om att de ska nå målet om 500 000 registrerade användare och jag tror absolut på att de gjort det. Han lät likadan inför Q4 och då var vi ju rätt så rejält över målet och det tror jag att vi är nu också.

De nya styrelsemedlemmarna verkar ju också riktigt intressanta. Gorecki verkar ju vara ett eftertraktat villebråd att få med i styrelsen så jag tror att vi ska vara glada att ha fått med honom. Vi vet ju hur stort Spotify har blivit så han har ju varit med om att bygga upp bolag som blivit stora tidigare, så varför skulle det inte lyckas igen. Om han har ca 400 styrelseförfrågningar per år att välja mellan och han väljer just Mavshack så tror jag absolut att han ser vilken potential bolaget har.

Enqvist verkar ju också ha kontakter. Om han i Dubai och jobbar nu så kan man ju undra vad han gör där... Fiskar han också efter ytterligare internationella investerare, finns ju en hel del pengar i Dubai....

Nu ser jag fram emot onsdag och vad vi får veta i samband med rapporten.

Det är inte bara vi aktieägare som är trötta på PAS, tydligen är ledningen lite sura också. Hoppas det blir bättre efter listbytet.

Ha en trevlig helg alla!

Mvh Nybörjarn

Har en bra känsla jag med :) 

En liten rättelse bara, Johan var involverad i Skype inte Spotify. Han kan ju ha haft en fot i Spotify med men det har inte jag läst någonstans :)

Här är en bra artikel om Johan Gorecki: http://www.meetingsi...52#.U0mXc_mdF7I

Intressant vecka som väntar kamrater! Hoppas förväntningarna inte blir till besvikelser :) 

MVH, Alex 

#402 Nybörjarn

Nybörjarn

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 218 inlägg

Postad 12 april 2014 - 09:04

Tack för rättelsen Alex! Skyller detta på konjaken :-)

Ha en bra kväll!

MVH Nybörjarn

#403 ALEX

ALEX

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 100 inlägg

Postad 12 april 2014 - 09:10

Tack för rättelsen Alex! Skyller detta på konjaken :-)

Ha en bra kväll!

MVH Nybörjarn

Lugnt, var tvungen att göra en sökning på Johan igen när jag såg ditt inlägg... trodde att jag hade läst fel :) Verkar vara ett stabilt nyförvärv den där Johan i vilket fall! Kommer med stor sannolikhet att visa sig med tiden. 

Tack detsamma & skål  ^_^  

#404 JohnSilver

JohnSilver

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 49 inlägg

Postad 15 april 2014 - 03:11

Hejsan!

Får jag fråga vad som menas med PAS, varför är folk sura på dom?

Jag förstår det har något med försäljning av aktier att göra, men äger man aktier får man ju sälja, ingen tvingas att köpa.

Kanske dum fråga men jag har inte läst in mig på detta, har haft för mkt på jobb för att kolla börsen senaste veckor.

Mvh JohnSilver

#405 Nybörjarn

Nybörjarn

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 218 inlägg

Postad 15 april 2014 - 03:27

Hejsan!

Får jag fråga vad som menas med PAS, varför är folk sura på dom?
Jag förstår det har något med försäljning av aktier att göra, men äger man aktier får man ju sälja, ingen tvingas att köpa.

Kanske dum fråga men jag har inte läst in mig på detta, har haft för mkt på jobb för att kolla börsen senaste veckor.

Mvh JohnSilver

PAS står för Pareto Securities. Är en Norsk mäklarfirma. De har vräkt ut en massa aktier och pressat ner kursen den senaste tiden. Ingen vill ju se att kursen sjunker och därmed kanske de sura minerna :)

Vi hoppas på bra rapport i morgon.

Mvh Nybörjarn

#406 JohnSilver

JohnSilver

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 49 inlägg

Postad 16 april 2014 - 08:20

PAS står för Pareto Securities. Är en Norsk mäklarfirma. De har vräkt ut en massa aktier och pressat ner kursen den senaste tiden. Ingen vill ju se att kursen sjunker och därmed kanske de sura minerna :)

Vi hoppas på bra rapport i morgon.

Mvh Nybörjarn

Hej Nybörjarn och tack för ditt svar.

Riktigt fin rapport idag, och ser ju vad PAS håller på med och förstår precis vad du menar.

Jag lutar mig tillbaka, ser kanon ut detta!

Mvh JohnSilver

#407 Nybörjarn

Nybörjarn

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 218 inlägg

Postad 16 april 2014 - 08:41

Hej Nybörjarn och tack för ditt svar.
Riktigt fin rapport idag, och ser ju vad PAS håller på med och förstår precis vad du menar.
Jag lutar mig tillbaka, ser kanon ut detta!

Mvh JohnSilver

Kan bara hålla med om att rapporten såg fin ut. Jag hade tidigare gissat på 525 000 användare så jag var lite för optimistisk men jag är jättenöjd ändå. Tyckte att de tog i rejält när de uttalade sitt mål om 500 000 men det gick ju vägen. Få se nu då om vi når nästa uttalade mål om 2 miljoner användare till nyår.

Bra att även intäkterna ökade så pass mycket, känns onekligen som det går åt rätt håll. Ska bli intressant att se hur mycket intäkterna blir om vi når målet på 2 miljoner och intjänade kronor per användare ska öka från 11 kronor.

Känns ju som att deras närmaste konkurrent börjar halka rejält på efterkälken vad gäller titlar i Indien. Om vi snart har över 9000 titlar där så har vi ju jättemycket större utbud att välja mellan.
Ska bli intressant att se vilka slags avtal som ska skrivas inom kort nu som Jonas sa. De ligger verkligen inte på latsidan utan kör hårt. Inte konstigt att utgifterna ökar då också men intäkterna kommer ju därför att öka längre fram. Enligt min åsikt är det inget fel om utgifterna ökar pga ökade marknadsåtgärder. Hur ska vi annars få intäkter om ingen vet att vi finns....?

Kanske dom som varit osäkra nu och velat se hur det går med intäkterna vågar köpa in sig igen. Bara PAS får sålt klart blir detta bra :)

Detta med listbytet kommer att bli intressant. Få se vad det kan göra med kursen. För att inte tala om vad som händer om vi kommer in på Singapore börsen...

Jag kommer att sitta kvar länge med detta guldägg. Bara man har tålamod här så kommer det att ge fina pengar i slutändan.

Ha en bra dag!

Mvh Nybörjarn

#408 Nybörjarn

Nybörjarn

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 218 inlägg

Postad 23 april 2014 - 07:17

Tjenare Mavsters!

Så fick vi ett nytt spännande avtal idag. Kommer säkert att komma en del nya kunder via detta samarbete. Undrar vad de har för planer när de säger att de håller på planerar nästa steg redan nu. Är det nån som vågar sig på en gissning vad det kan vara?
Väntar med spänning på vad som skall komma.

Tycker det var trist att se att kursen gick ner som den gjorde efter rapport. Tycker att allt pekar på att det går åt rätt håll så vi kunde gärna stabilisera oss över 40 öre igen. Nu är det ca en månad kvar till listbytet och vem vet hur många fina nyheter vi kan få innan dess.
Dagens avtal gör att jag känner mig ännu tryggare med att vi kommer att nå målet om 2 000 000 registrerade användare. Kommer sitta länge i detta bolag!

Mvh Nybörjarn
  • Blindstyre gillar detta

#409 Nybörjarn

Nybörjarn

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 218 inlägg

Postad 30 april 2014 - 07:06

Jag förstår mig inte alls på detta. Hur kan det vara möjligt att inte kursen går upp efter de senaste samarbetsavtalena som de skrivit?

Nåja nån gång ska det väl släppa och vi börjar röra oss uppåt igen.

Glad Valborg på Er alla!

Mvh Nybörjarn

#410 JohnSilver

JohnSilver

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 49 inlägg

Postad 08 maj 2014 - 12:37

VD passade idag på att fylla på med +300.000 aktier.

Ett tecken på att det är för billigt kanske.

Mvh JohnSilver

• Blindstyre och Nybörjarn gillar detta

#411 Blindstyre

Blindstyre

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 120 inlägg

Postad 08 maj 2014 - 06:49

VD passade idag på att fylla på med +300.000 aktier.
Ett tecken på att det är för billigt kanske.

Mvh JohnSilver

Jag tyckte också det var billigt och passade därför att fylla på med 100,000 nya på 31 öre/st :) Nu hoppas jag verkligen att detta var botten och att jag lyckades pricka den samma :) Det trodde jag även här om dagen då jag köpte för 34 öre men tydligen inte. Det känns lite som traders försöker att pressa ut så mycket som möjligt innan listbytet. Vi får stålsätta oss ett par veckor till, sen får vi se vad som händer när vi byter lista.

För er som inte har sett marknadsföringen ihop med Rebtel.

http://www.rebtel.co...Mavshackvoucher

Med vänlig hälsning, Blindstyre
  • Nybörjarn gillar detta

#412 AndersL

AndersL

Amatör

• Moderator
  • 97 inlägg

Postad 09 maj 2014 - 07:57

Är det någon som har koll på senaste bolagsordningen? Den uppdaterades ju enligt mötet men är det den nya eller gamla versionen vi ser på Aktietorget?

Anledningen till att jag frågar är för att jag tittade på aktiekapital och antal aktier. Om de gör en split nu på 1:20 hamnar vi långt under de 400.000.000 aktier som står där så jag antar att det är den gamla vi ser.

#413 ALEX

ALEX

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 100 inlägg

Postad 20 maj 2014 - 08:35

Halloj :) 

Hoppas alla mår bra! Idag är det sista dagen med öreshandeln. Vad tror ni händer nu efter listbytet, blir det ett litet rally kanske? 

Mvh!

#414 Nybörjarn

Nybörjarn

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 218 inlägg

Postad 20 maj 2014 - 09:06

Halloj :) 

Hoppas alla mår bra! Idag är det sista dagen med öreshandeln. Vad tror ni händer nu efter listbytet, blir det ett litet rally kanske? 

Mvh!

Tjenare!

Här är det bara fina fisken :)

Jag hoppas ju så klart på att det blir ett litet rally men vi får se vad som händer. Jag är ju som sagt nybörjare och det här är det första bolaget som jag är med i som gör en split så jag har ingen erfarenhet av vad som brukar hända. Ska bli riktigt intressant att följa med nu vad som kommer... Jag väntar dock med ännu större spänning på vad som skall komma när vi ska in på Singapore börsen....

Jag har sagt det förut men detta papper kommer jag inte att sälja i första taget.

Ha det gott!

Mvh Nybörjarn

#415 ALEX

ALEX

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 100 inlägg

Postad 20 maj 2014 - 09:11

Tjenare!

Här är det bara fina fisken :)

Jag hoppas ju så klart på att det blir ett litet rally men vi får se vad som händer. Jag är ju som sagt nybörjare och det här är det första bolaget som jag är med i som gör en split så jag har ingen erfarenhet av vad som brukar hända. Ska bli riktigt intressant att följa med nu vad som kommer... Jag väntar dock med ännu större spänning på vad som skall komma när vi ska in på Singapore börsen....

Jag har sagt det förut men detta papper kommer jag inte att sälja i första taget.

Ha det gott!

Mvh Nybörjarn

Härligt att höra :) Ne, jag har inte heller varit med om något split innan. Jag tänkte rally för nu får dem utländska investerarna möjlighet att köpa och enligt Jonas har intresset vart stort bland dessa. 

Hursom blir det väldigt skönt att slippa öreshandeln och Aktietorget :) Jag håller hårt i mina aktier ja med!

MVH

#416 Nybörjarn

Nybörjarn

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 218 inlägg

Postad 20 maj 2014 - 09:43

Härligt att höra :) Ne, jag har inte heller varit med om något split innan. Jag tänkte rally för nu får dem utländska investerarna möjlighet att köpa och enligt Jonas har intresset vart stort bland dessa. 

Hursom blir det väldigt skönt att slippa öreshandeln och Aktietorget :) Jag håller hårt i mina aktier ja med!

MVH

Ja han har ju uttalat detta tidigare om att det finns ett stort intresse från utlandet. Vi ska hoppas att de är rejält på hugget nu då när de ges möjlighet att köpa in sig :)

Jag hoppas också på att vi får en stabilare kurs. Känns som att aktien varit i händerna på traedarna nu och fastän bolaget har presenterat fina avtal så har det inte avspeglat sig i kursen. Nu vill vi se en jämn och fin stegrande kurva :)

Mvh Nybörjarn

#417 ALEX

ALEX

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 100 inlägg

Postad 20 maj 2014 - 12:51

Ja han har ju uttalat detta tidigare om att det finns ett stort intresse från utlandet. Vi ska hoppas att de är rejält på hugget nu då när de ges möjlighet att köpa in sig :)

Jag hoppas också på att vi får en stabilare kurs. Känns som att aktien varit i händerna på traedarna nu och fastän bolaget har presenterat fina avtal så har det inte avspeglat sig i kursen. Nu vill vi se en jämn och fin stegrande kurva :)

Mvh Nybörjarn

Precis! Jag har inga förväntningar men samtidigt blir jag inte förvånad om det blir en liten rusning, iaf upp från dessa nivåer :) 

Spännande tider framför oss! Ha de :)

#418 AndersL

AndersL

Amatör

• Moderator
  • 97 inlägg

Postad 11 juni 2014 - 02:47

Mavshack: Godkänns för listning på NASDAQ OMX First North samt offentliggör bolagsbeskrivning

• ALEX och Blindstyre gillar detta

#419 Blindstyre

Blindstyre

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 120 inlägg

Postad 28 augusti 2014 - 12:33

Är det ingen som skriver något här längre?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Toggle shoutbox Chatt Öppna chatten i ett nytt fönster

Varmt välkommen till SWESHARES livechatt, du måste ha postat minst 10 inlägg i vårt forum för att använda chatten!
@  Heisenberg : (08 oktober 2017 - 08:03 ) Yes, men har varit inaktiv ett bra tag pga jobb utomlands. Ska försöka ta tag i detta igen!
@  Blindstyre : (05 september 2017 - 13:07 ) Är det någon kvar här på forumet?
@  10DJ : (20 januari 2017 - 19:26 ) Josab
http://timesofindia....ow/56675068.cms
@  Jadu : (30 november 2016 - 17:27 ) Tveksam. Får se hur samarbetet ser ut med kommande områden. Detta precis som vissa skriver kommer ganska lägligt tätt inpå ett PM som beskrev att dom letar partners till att helt plötsligt ha partner + order. Där efter släpps den riktigt usla rapporten och en hint om att NE är på gång. Det ska mycket till innan jag själv ens överväger att köpa det bolaget igen.
@  10DJ : (30 november 2016 - 14:54 ) Där kom Josab igång :)
@  Scend3r : (07 oktober 2016 - 08:03 ) Arocell starkt pm igår om distributör i Amerika. http://arocell.com/news/
@  Rambokuken : (18 augusti 2016 - 11:09 ) Har vi någon som sitter kvar i Shamaran? Vad tänker ni om att Frist oil blev försenad till Q1 2017? Själv tror jag bara det är ren byråkrati som tar ut på tiden och att man får ha lite mer tålamod än vad man initialt räknade med, men sen ska den nog ge utdelning.
@  Richard1987 : (07 juli 2016 - 10:41 ) Dags att ta plats i Cyxone, årets raket :)
@  Scend3r : (20 april 2016 - 21:03 ) http://feber.se/spel...investera_i_ny/ stillfront letar ytterligare spelstudio, har 50 MSEK att göra förvärv för.
@  Scend3r : (22 mars 2016 - 16:28 ) Stillfront "Royaltyn är den bästa jag hittills lyckats förhandla till mig under mina tio år i branschen. Men jag kan tyvärr inte säga mer för då har jag en busslast med amerikanska jurister utanför", sade Jörgen Larsson.

"Ambitionen är att inte vara på First North resten av livet utan att vara listade på Stockholmsbörsens Small Cap-lista. Vi tittar redan på vad som krävs för att vi ska ta oss dit och det vore väldigt bra om vi skulle kunna göra det inom ett år från i dag. Det är en ambition", säger Jörgen Larsson.

https://www.avanza.s...-drojer-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:51 ) Stillfront https://www.avanza.s...-of-war-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:50 ) Stillfront rapport http://www.stillfron...okslut-2015.pdf
@  10DJ : (20 januari 2016 - 15:25 ) NXT-ID just nu 1,27 USD
@  10DJ : (17 januari 2016 - 08:59 ) SNS FiRe Conference Names NXT-ID a 2015 Firestarter Company
http://blog.stratnew...tarter-company/
@  10DJ : (16 januari 2016 - 11:38 ) Hittade ett Biometribolag i USA som går mot strömmen. Speciellt nu 2016 börjar de ta sig. Bra ökning igår +26%, 1 mån +217%. Deras produktportfölj börjar röra på sig tydligen.
22 patent inom bolaget. Vi står för stunden på 0,70 USD. http://nxt-id.com
@  Scend3r : (14 januari 2016 - 09:39 ) Det var en trist dag, nästan allt rött! Ökar i några papper och stänger ner sen!
@  Tummps : (09 december 2015 - 09:32 ) Ligger stenhårt i BC ännu, har varit ett intressant år =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 17:12 ) Josab likt tidigare. Netent, Starbreeze, Fingerprint, Dedicare, Vardia, Besqab. Du då?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:23 ) Intressant börsdag idag, sjunker på bra
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:18 ) Vilka bolag har du under bevakning nu?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:17 ) Nämen sedär, kul att de gamla rävarna är kvar =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 15:14 ) Jag är inne i stort sett varje dag och kollar läget.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:57 ) Jag har själv inte varit så aktiv här, men jag är inte inaktiv med aktier. Och jag håller med, det var riktigt skoj för två år sedan när chatten var riktigt aktiv.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:56 ) sen får vi sprida ordet och försöka vara lite mer aktiva bara?
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:55 ) Det borde väl gå att blåsa liv i detta forum igen för de som är kvar?
@  Scend3r : (02 december 2015 - 16:49 ) instämmer
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:53 ) Fullt möjligt. Är du intresserad så kan du skriva ett pm till honom. Han tittar in då och då
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 11:33 ) Domänen kanske är till salu rent av? Heisenberg verkar inte vara överdrivet road utav att göra det.
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:10 ) Håller med! Får se om någon orkar ta tag i något nytt angående ett sådant forum. Är inte svårt, mest tidskrävande.
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 10:57 ) Förjävla synd att detta forumet dog ut helt. Chatten var ypperligt roande och givande på den tiden då det begav sig.
@  Scend3r : (20 oktober 2015 - 16:22 ) Cyb pm om tester, rallar 15% idag. http://www.cybaero.s...teter-till-havs
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Arocell kommer äntligen efter många års berg-och-dalbana imål med ce-märkt TK210Elisa, http://www.arocell.c...for-ce-markning
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Gött! Bra här med!
@  Jadu : (30 september 2015 - 16:05 ) Roligt att höra. Allt är bara fint med mig.Kör sista högsäsongen nu på arbetet sedan blir det vidare till nya äventyr.
@  Heisenberg : (30 september 2015 - 11:45 ) Det är bara bra tack, hur är det med er? Självklart har jag mitt kapital arbetandes i olika papper, jag har dock varit upptagen med jobb hela sommaren som gjort att jag tvingats vara passiv på b.la SWESHARES.
@  Scend3r : (29 september 2015 - 08:53 ) tjena heisenberg, har du pengarna investerade i något atm?
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:17 ) https://www.aktietor...m.aspx?ID=75187 JOSAB
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:16 ) Hallå där! Det kan man lugnt säga. Allt bra?
@  Heisenberg : (28 september 2015 - 13:30 ) Hej å hå, det var ett tag sedan!
@  Jadu : (24 september 2015 - 16:26 ) Emissionsgaranti. Alltså ser man det inte som säkert att intäkter kommer börja komma?