Hoppa till innehåll

Nyheter

• Vänligen logga in för att kunna svara
143 svar till detta ämne

#1 Guest_Mr Hauser_*

Guest_Mr Hauser_*
  • Gäst

Postad 23 september 2013 - 06:00

Till helgen som kommer, så har agenten i Houston bråda dagar framför sig mellan 29 sept och 2 okt. Lägger därför upp, så att ni kan läsa lite mer on NBWA Las Vegas:

http://nbwa.org/convention

Mvh

#2 Dentz

Dentz

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 61 inlägg

Postad 17 oktober 2013 - 12:43

Cefour och bolagsmötet.

Vi hade en representant på plats vid bolagsstämman för att närvara och vi hade även en kandidat på plats som inte riktigt blev behandlade väll då han först inte kom in på mötet.

Dock låg felet med oss, sen anmälan av misstag och det sorgliga är hans bemötandet.

Mötet var ensidigt Maxpeak hade majoritet från början till slut med över ca 60% så de valde sin egen styrelse helt själva.

Aktiespararna hade närmare ca 40%. vilket lede upp till lite över 8% totalt så vi hade inte tillräckligt för att få in en extra bolagsstämma då KF inte kunnat omvandlas till röstberättigade.

Jag är ledsen att säga det men vårat försök lyckades inte denna gången men det betyder inte att vi bör ge upp. Stöd behövs till aktiespararna i form av innehav och fullmakter och för att få igenom en oberoende granskning det är det enda målet vi har i dagsläget för Aktiespararna finns där fortfarande som stöd.

VD utlade sig negativt om en granskning något som är svårt att förstå med tanke på hur grova brott man misstänker Mats K för i dagsläget samtidigt att man inte funnit några bevis som styrker upp varken försäljning eller intent som varit förklarat.

Är det så att Mats K och Dejan S döms har de utsatt bolaget för stor skada moraliskt, ekonomiskt och frågan är hur mycket styrelsearvode som man presterat för. Vad är sant och vad är falskt angående de andra pressmeddelandena som lämnats ut av Mats K.

Det pussel som vi började lägga är inte färdigt och vi behöver alla samarbeta.

Mitt val var att skicka in fullmakt till Aktiespararna. De gjorde det bästa de kunde men än är det inte slut än. 10% som behövs för att tillkalla och rösta för en granskning för att ge bolaget en ny start.

75% av bolagets röster var inte på plats. Är du en av dem som inte lämnat din fullmakt, vill ha svar och Värna om att det inte ska hända igen behöver vi ditt stöd.

Med vänlig hälsning Dennis

Mvh Dennis

#3 Lisa.

Lisa.

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 20 inlägg

Postad 17 oktober 2013 - 08:30

Cefour och bolagsmötet.

Vi hade en representant på plats vid bolagsstämman för att närvara och vi hade även en kandidat på plats som inte riktigt blev behandlade väll då han först inte kom in på mötet.

Dock låg felet med oss, sen anmälan av misstag och det sorgliga är hans bemötandet.

Mötet var ensidigt Maxpeak hade majoritet från början till slut med över ca 60% så de valde sin egen styrelse helt själva.

Aktiespararna hade närmare ca 40%. vilket lede upp till lite över 8% totalt så vi hade inte tillräckligt för att få in en extra bolagsstämma då KF inte kunnat omvandlas till röstberättigade.

Jag är ledsen att säga det men vårat försök lyckades inte denna gången men det betyder inte att vi bör ge upp. Stöd behövs till aktiespararna i form av innehav och fullmakter och för att få igenom en oberoende granskning det är det enda målet vi har i dagsläget för Aktiespararna finns där fortfarande som stöd.

VD utlade sig negativt om en granskning något som är svårt att förstå med tanke på hur grova brott man misstänker Mats K för i dagsläget samtidigt att man inte funnit några bevis som styrker upp varken försäljning eller intent som varit förklarat.

Är det så att Mats K och Dejan S döms har de utsatt bolaget för stor skada moraliskt, ekonomiskt och frågan är hur mycket styrelsearvode som man presterat för. Vad är sant och vad är falskt angående de andra pressmeddelandena som lämnats ut av Mats K.

Det pussel som vi började lägga är inte färdigt och vi behöver alla samarbeta.

Mitt val var att skicka in fullmakt till Aktiespararna. De gjorde det bästa de kunde men än är det inte slut än. 10% som behövs för att tillkalla och rösta för en granskning för att ge bolaget en ny start.

75% av bolagets röster var inte på plats. Är du en av dem som inte lämnat din fullmakt, vill ha svar och Värna om att det inte ska hända igen behöver vi ditt stöd.

Med vänlig hälsning Dennis

Hej, Var på mötet i Åhus, bedrövligt måste jag säga.

Kan man få ut ägarlistan då borde man också komma ut o informera alla eller ?

#4 paracord

paracord

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 121 inlägg

Postad 18 oktober 2013 - 08:14

Jag vidarebefodrar lite information:

Statusuppdatering Cefour

http://www.aktiespar...peten-i-Cefour/

Åtal väcks på onsdag 23 augusti mot Mats Krönlein och Dejan Shabacker.

Återkommer i veckan om skadeståndsmålet, vår advokat och upplägg och hoppas ni tar ert förnuft till fånga och skickar in fullmakter eller förnyar fullmakter, som gått ut till Aktiespararna. 

Ni måste förstå att om vi får undersöka huruvida det står till med det påstådda budet och annan lämnad information genom en särskild granskningsman som är oberoende, kan de som försöker få ut pengar, då de känner sig lurade på att Mats Krönlein kan ha gått ut med falsk information och Dejan Shabacker kan där ha sålt 60 miljoner aktier. 

Peter Hellqvist som jag tror utsedd av bolaget och Aktietorget var ett beställningsjobb enligt min mening att se på den utredningen han gjort. Dessutom var han en långweekend i Grekland, då man påstod, som jag uppfattat det genomförde en vad man kallade det en oberoende granskning. Hur kan man vara oberoende och samtidigt vara köpt av bolaget? Jag bad om att få uppdragsbeskrivning och uppdragsgivare av honom, d.v.s av Peter Hellqvist, något han per telefon lovade att skicka mig, men det gjordes aldrig. Jag kan till de som vill vidarebefordra de mail jag fått från honom och de jag skrivit till honom till den som vill ha dem. Bara att skriva till probaeazy@gmail.com, så lovar jag att återkomma om det.

Sedan kan det vara intressant om det verkligen handlar om 60 miljoner eller om det faktiskt är betydligt fler. Bedöm själva:

http://www.di.se/sto...verage/insider/

En annan fråga som är intressant är Maxpeaks förvärv av 60% av rösterna på stämman:

http://www.di.se/sto...erage/overview/

Om ni nu inte själva vill vara med och stämma Mats Krönlein och Dejan Shabacker borde ni av lojalitet mot de övriga aktieägarna, som har innehav i Cefour ge chansen åt dem att återfå sina 

pengar. Förhoppningen är naturligtvis att Tingsrätten låter oss få in skadeståndsanspråket innanför brottsmålet, vilket betyder att man inte har någon rättegångskostnad om man skulle förlora.

Nu har en advokat tagit sig an fallet och det var väldigt kämpigt att få honom till att ta fallet, men nu har han tydligen efter nya samtal med kammaråklagare Arne Fors sett som jag antar en stark bevisningsbörda, som styrker brott samt kanske även att det handlar om organiserad brottslighet, som sträcker sig ned till Serbien och Kroatien.

Tänk på att den utredning som gjordes av Peter Hellqvist inte kunde styrka att det fanns något letter of intent med en kroatiskt livsmedelskedja, som tydligen skulle ha 1100 butiker inte heller kunde styrkas eller dementeras att det fanns något kroatiskt industribolag, som ämnat lägga bud på hela verksamheten. Men det lämnas fortfarande frågetecken!

Vill ni nu stödja detta och vill se hur det ser ut med de här olika pressmeddelanden som lämnats ut till oss bör ni skicka in Fullständigt namn, innehav och snittpris samt fullmakt till Aktiespararna, Eva Wahl på fullmaktsservice. Ni kan maila era uppgifter till probaeazy@gmail.com och till josefine.gunnarsdottir@aktiespararna.se så kan vi kalla till extra bolagsstämma och begära särskild granskningsman på bolaget. 

Den som är särskild granskningsman, Hans Liljeblad vann med samma upplägg, som vi lagt upp mot försäkringsbolaget Skandia och jag känner mycket tillit till honom och hans goda vilja och kunskap. Han har hjälpt oss enormt mycket och gjort det utan att ta betalt en enda krona.

Mvh

Mr Hauser 

#5 Guest_qwerty987_*

Guest_qwerty987_*
  • Gäst

Postad 19 oktober 2013 - 12:34

Är det sant att det är kakan1 som är den som ni från Sweshares förslagit som styrelseledamot (Robert Kochanowicz)?

Var det på honom som rösterna från fullmakterna hamnade?

#6 Guest_qwerty987_*

Guest_qwerty987_*
  • Gäst

Postad 19 oktober 2013 - 03:14

Är det sant att det är kakan1 som är den som ni från Sweshares förslagit som styrelseledamot (Robert Kochanowicz)?
Var det på honom som rösterna från fullmakterna hamnade?

Det var väl konstigt att det ska ta sån tid att få svar på ett par enkla frågor...
Hallå Kenneth, Dennis och Robert!!!

#7 MEM

MEM

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 13 inlägg

Postad 19 oktober 2013 - 03:37

Med den attityden hoppas jag att dom inte svarar dig..!!

#8 Guest_qwerty987_*

Guest_qwerty987_*
  • Gäst

Postad 19 oktober 2013 - 03:59

Klart att de svarar, det är ju pålitliga företrädare.
Alla som lämnat fullmakt är säkert intresserade av att veta vem de röstat på.

Ber om ursäkt om jag uttryckt mej fel, det var inte min mening.
  • touchpadw och universe777 gillar detta

#9 touchpadw

touchpadw

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 20 inlägg

Postad 19 oktober 2013 - 04:09

Skulle också vilja veta detta.... är "Kakan1" herr Robert Kochanowicz ?

Känns inte som en seriös representat för bolaget Cefour tyvärr. (Inget illa menat Kakan1).

Är rätt nöjd med den nya styrelsen ändå.

#10 kakan1

kakan1

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 119 inlägg

Postad 19 oktober 2013 - 05:17

Det kommer info inom kort, svårt o hinna med bara när man har sin lille pojk denna vecka o han går ej o lämne mer än 10 sekunder, men på g...

Mvh Cake

#11 Guest_qwerty987_*

Guest_qwerty987_*
  • Gäst

Postad 19 oktober 2013 - 05:49

Jaha... det vore ju bra att få svar på dessa frågor, så välkommen tillbaka när du har tid.

Under tiden roar jag med att gissa att svaret är "Ja" på båda frågorna.

#12 Guest_qwerty987_*

Guest_qwerty987_*
  • Gäst

Postad 19 oktober 2013 - 08:11

M

Jag vill gärna förtydliga att jag inte menar att vara oförskämd på något vis.
Jag vill gärna att min attitydproblematik lyfts upp, så jag kan ge en förklaring.
Vet inte vad jag gjort för fel, min avsikt är att vara ödmjuk inför alla.

Kakan1 har lovat att lämna ett svar, det ser jag som positivt.
När det svaret från Kakan1 har kommit så kan jag garantera att det kommer fler frågor (främst till Dentz & Hauser).

#13 Jadu

Jadu

Trevlig

• Moderator
  • 166 inlägg

Postad 19 oktober 2013 - 08:24

Vinden har vänt, kappan också! Skål på er vänner :)

Mvh Jadu

#14 Guest_qwerty987_*

Guest_qwerty987_*
  • Gäst

Postad 19 oktober 2013 - 08:46

Vinden har vänt, kappan också! Skål på er vänner :)

Skål på dej också!
Du är mod så (i min värld) förväntas du att vara lite mer förståndig än övriga Pellejönsar i forumet.

Hjärtligt välkommen i tråden!

#15 Jadu

Jadu

Trevlig

• Moderator
  • 166 inlägg

Postad 19 oktober 2013 - 09:06

Alldeles för många vet alldeles för lite för att ta beslut. Därför tycker jag att det är kul med åsikter som ändras till höger och vänster gällande detta. Ta det lugnt, svar kommer från de som arbetar med detta. Det är lördag kväll, ingen jobbar nu. Ta det lugnt och invänta haus dentz och kakan så löser det sig nog :)

Mvh Jadu

#16 Guest_qwerty987_*

Guest_qwerty987_*
  • Gäst

Postad 19 oktober 2013 - 09:26

Alldeles för många vet alldeles för lite för att ta beslut. Därför tycker jag att det är kul med åsikter som ändras till höger och vänster gällande detta. Ta det lugnt, svar kommer från de som arbetar med detta. Det är lördag kväll, ingen jobbar nu. Ta det lugnt och invänta haus dentz och kakan så löser det sig nog :)

Ja du.. min vän.
Hur svårt kan det vara att svara på 2 (två) frågor?

#17 Jadu

Jadu

Trevlig

• Moderator
  • 166 inlägg

Postad 19 oktober 2013 - 09:29

Det är som sagt lördag. Dessutom brukar dess herrar komma ut med uppdateringar så du får nog svar tids nog. Finns det någon speciell anledning till att du behöver svar en lördag?

Mvh Jadu

#18 Guest_qwerty987_*

Guest_qwerty987_*
  • Gäst

Postad 19 oktober 2013 - 09:45

Det är som sagt lördag. Dessutom brukar dess herrar komma ut med uppdateringar så du får nog svar tids nog. Finns det någon speciell anledning till att du behöver svar en lördag?

Nix, det finns det inte., jag behöver inte ett svar på en lördag.
Men det stör mig en aning att våra representanter inte berättar vilka de är.

Jadu: var det du som raderade trådarna om Cefour...

#19 Jadu

Jadu

Trevlig

• Moderator
  • 166 inlägg

Postad 19 oktober 2013 - 09:50

Okej. Nej jag har inte raderat några trådar. Men ett tips är att du kan skriva ett mail till heisenberg och fråga honom, han vet säkert. Lämnar forat för i kväll, Ha det bra!

Mvh Jadu

#20 Guest_qwerty987_*

Guest_qwerty987_*
  • Gäst

Postad 19 oktober 2013 - 10:04

Uppskattar ditt svar Jadu.
Men jag vill invänta Dentz, Hauser och övriga representanters svar innan jag (eventuellt) går vidare till Heisenberg.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Toggle shoutbox Chatt Öppna chatten i ett nytt fönster

Varmt välkommen till SWESHARES livechatt, du måste ha postat minst 10 inlägg i vårt forum för att använda chatten!
@  Heisenberg : (08 oktober 2017 - 08:03 ) Yes, men har varit inaktiv ett bra tag pga jobb utomlands. Ska försöka ta tag i detta igen!
@  Blindstyre : (05 september 2017 - 13:07 ) Är det någon kvar här på forumet?
@  10DJ : (20 januari 2017 - 19:26 ) Josab
http://timesofindia....ow/56675068.cms
@  Jadu : (30 november 2016 - 17:27 ) Tveksam. Får se hur samarbetet ser ut med kommande områden. Detta precis som vissa skriver kommer ganska lägligt tätt inpå ett PM som beskrev att dom letar partners till att helt plötsligt ha partner + order. Där efter släpps den riktigt usla rapporten och en hint om att NE är på gång. Det ska mycket till innan jag själv ens överväger att köpa det bolaget igen.
@  10DJ : (30 november 2016 - 14:54 ) Där kom Josab igång :)
@  Scend3r : (07 oktober 2016 - 08:03 ) Arocell starkt pm igår om distributör i Amerika. http://arocell.com/news/
@  Rambokuken : (18 augusti 2016 - 11:09 ) Har vi någon som sitter kvar i Shamaran? Vad tänker ni om att Frist oil blev försenad till Q1 2017? Själv tror jag bara det är ren byråkrati som tar ut på tiden och att man får ha lite mer tålamod än vad man initialt räknade med, men sen ska den nog ge utdelning.
@  Richard1987 : (07 juli 2016 - 10:41 ) Dags att ta plats i Cyxone, årets raket :)
@  Scend3r : (20 april 2016 - 21:03 ) http://feber.se/spel...investera_i_ny/ stillfront letar ytterligare spelstudio, har 50 MSEK att göra förvärv för.
@  Scend3r : (22 mars 2016 - 16:28 ) Stillfront "Royaltyn är den bästa jag hittills lyckats förhandla till mig under mina tio år i branschen. Men jag kan tyvärr inte säga mer för då har jag en busslast med amerikanska jurister utanför", sade Jörgen Larsson.

"Ambitionen är att inte vara på First North resten av livet utan att vara listade på Stockholmsbörsens Small Cap-lista. Vi tittar redan på vad som krävs för att vi ska ta oss dit och det vore väldigt bra om vi skulle kunna göra det inom ett år från i dag. Det är en ambition", säger Jörgen Larsson.

https://www.avanza.s...-drojer-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:51 ) Stillfront https://www.avanza.s...-of-war-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:50 ) Stillfront rapport http://www.stillfron...okslut-2015.pdf
@  10DJ : (20 januari 2016 - 15:25 ) NXT-ID just nu 1,27 USD
@  10DJ : (17 januari 2016 - 08:59 ) SNS FiRe Conference Names NXT-ID a 2015 Firestarter Company
http://blog.stratnew...tarter-company/
@  10DJ : (16 januari 2016 - 11:38 ) Hittade ett Biometribolag i USA som går mot strömmen. Speciellt nu 2016 börjar de ta sig. Bra ökning igår +26%, 1 mån +217%. Deras produktportfölj börjar röra på sig tydligen.
22 patent inom bolaget. Vi står för stunden på 0,70 USD. http://nxt-id.com
@  Scend3r : (14 januari 2016 - 09:39 ) Det var en trist dag, nästan allt rött! Ökar i några papper och stänger ner sen!
@  Tummps : (09 december 2015 - 09:32 ) Ligger stenhårt i BC ännu, har varit ett intressant år =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 17:12 ) Josab likt tidigare. Netent, Starbreeze, Fingerprint, Dedicare, Vardia, Besqab. Du då?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:23 ) Intressant börsdag idag, sjunker på bra
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:18 ) Vilka bolag har du under bevakning nu?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:17 ) Nämen sedär, kul att de gamla rävarna är kvar =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 15:14 ) Jag är inne i stort sett varje dag och kollar läget.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:57 ) Jag har själv inte varit så aktiv här, men jag är inte inaktiv med aktier. Och jag håller med, det var riktigt skoj för två år sedan när chatten var riktigt aktiv.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:56 ) sen får vi sprida ordet och försöka vara lite mer aktiva bara?
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:55 ) Det borde väl gå att blåsa liv i detta forum igen för de som är kvar?
@  Scend3r : (02 december 2015 - 16:49 ) instämmer
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:53 ) Fullt möjligt. Är du intresserad så kan du skriva ett pm till honom. Han tittar in då och då
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 11:33 ) Domänen kanske är till salu rent av? Heisenberg verkar inte vara överdrivet road utav att göra det.
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:10 ) Håller med! Får se om någon orkar ta tag i något nytt angående ett sådant forum. Är inte svårt, mest tidskrävande.
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 10:57 ) Förjävla synd att detta forumet dog ut helt. Chatten var ypperligt roande och givande på den tiden då det begav sig.
@  Scend3r : (20 oktober 2015 - 16:22 ) Cyb pm om tester, rallar 15% idag. http://www.cybaero.s...teter-till-havs
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Arocell kommer äntligen efter många års berg-och-dalbana imål med ce-märkt TK210Elisa, http://www.arocell.c...for-ce-markning
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Gött! Bra här med!
@  Jadu : (30 september 2015 - 16:05 ) Roligt att höra. Allt är bara fint med mig.Kör sista högsäsongen nu på arbetet sedan blir det vidare till nya äventyr.
@  Heisenberg : (30 september 2015 - 11:45 ) Det är bara bra tack, hur är det med er? Självklart har jag mitt kapital arbetandes i olika papper, jag har dock varit upptagen med jobb hela sommaren som gjort att jag tvingats vara passiv på b.la SWESHARES.
@  Scend3r : (29 september 2015 - 08:53 ) tjena heisenberg, har du pengarna investerade i något atm?
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:17 ) https://www.aktietor...m.aspx?ID=75187 JOSAB
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:16 ) Hallå där! Det kan man lugnt säga. Allt bra?
@  Heisenberg : (28 september 2015 - 13:30 ) Hej å hå, det var ett tag sedan!
@  Jadu : (24 september 2015 - 16:26 ) Emissionsgaranti. Alltså ser man det inte som säkert att intäkter kommer börja komma?