Hoppa till innehåll

Foto

Dagens handel i OraSolv

• Vänligen logga in för att kunna svara
820 svar till detta ämne

#1 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 368 inlägg

Postad 24 april 2013 - 12:23

Intresset ökar så kraftigt i OraSolv just nu, det märkts tydligt bara genom att kolla på dagens omsättning där 1 665 781 st aktier bytt ägare.

Detta är ett tydligt tecken på att caset börjar bli riktigt hett, den har mycket mer kräm kvar att ge, bara hålla ut!

#2 Crooks

Crooks

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 11 inlägg

Postad 24 april 2013 - 12:26

Stor j*vla block vid 0.5. Ingen som vill koepa 500k stk? :)

#3 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 368 inlägg

Postad 24 april 2013 - 12:27

Stor j*vla block vid 0.5. Ingen som vill koepa 500k stk? :)

Believe me, det kommer! 500 000 st på 0.50 motsvarar drygt en kvarts mille. Jag har planer på att klippa minst 100 tusen av dem, när SHB, ENS samt REM kliver in är det blocket ett minne blott!

• grottmannen gillar detta

#4 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 24 april 2013 - 12:58

Det stora blocket är borta på 0.50 =D

#5 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 368 inlägg

Postad 24 april 2013 - 03:49

Jag hade åtminstone räknat med ett ytterligare rally idag en bit över 0.50 öre, vi såg draget upp emot 0.53 för att sedan falla tillbaka med press p.g.a SHB som vräker ut aktier till vilket pris som helst.

Omsättningen har varit skyhöga med hela 3 765 079 st omsatta aktier, detta är väldigt mycket sett till vad det brukar vara för typ av handel i OraSolv.

Min rekommendation är att vara vaksam och granska rapporten noggrant under morgondagen. Det lär dra åt något håll, vilket det blir vet vi inte med säkerhet ännu.

Mvh

#6 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 368 inlägg

Postad 24 april 2013 - 03:52

Vill även tillägga att SHB's försäljning upplevs som systematiskt, d.v.s. de väntar in tills köp-ordrar växer för att sedan svepa iväg dem med en smäll. Det är uppenbart att någon verkligen vill ut och det spelar tydligen ingen roll vad det skall kosta.

Om jag får gissa, handlar det om en privatperson som fått kalla fötter eller någon som plockar hem en duktig vinst sedan tidigare.

#7 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 368 inlägg

Postad 24 april 2013 - 03:58

Och ytterligare;

Det skulle kunna vara en placerare som säljer av sitt innehav till vilket pris som helst, för att flytta över pengarna till en ISK-depå (Kapitalförsäkring) med proppfylld av OraSolv.

Detta innebär i princip att placeraren tror stenhårt på caset och vill kräma ut maximal vinst till låg skatt i bolaget vid rapport under morgondagen.

Det är så himla spännande tider!!

#8 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 24 april 2013 - 04:04

Det sista har jag riktigt svårt att tro på lite långsökt tycker jag nog.

Vad dom gör är en gåta för mig. Men tydligen är det vell någon som gör riktigt stora pengar just nu när volymen har ökat. går ju inte sälja av annars.

det är rätt smart av de om de redan sitter på en stor vinst. skulle även jag ha gjort för att inte förlora den om det blir en dålig rapport.

#9 Antasken

Antasken

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 154 inlägg

Postad 24 april 2013 - 04:36

Känns ju inte som att det är någon som har sålt sig bort från företaget till varje pris med tanke på att man systematiskt fyllt på depoerna i ett annat konto så jag skulle faktist tro att ISK är troligare för att slippa höga skatter. Någon inom SHB vet tydligen mer än vad vi gör, det är en sak som är säker.

Är det någon som vet vid vilken tid rapporten kommer btw?

#10 Guest_Mr Hauser_*

Guest_Mr Hauser_*
  • Gäst

Postad 24 april 2013 - 05:19

Köpt        Sålt         Netto    Internt

SHB 1571550 1642293 -70743 179000

Ville ha denna här. Nu ska jag sticka hemåt. Har jobbat klart.

#11 Guest_Mr Hauser_*

Guest_Mr Hauser_*
  • Gäst

Postad 24 april 2013 - 05:20

Och ytterligare;

Det skulle kunna vara en placerare som säljer av sitt innehav till vilket pris som helst, för att flytta över pengarna till en ISK-depå (Kapitalförsäkring) med proppfylld av OraSolv.

Detta innebär i princip att placeraren tror stenhårt på caset och vill kräma ut maximal vinst till låg skatt i bolaget vid rapport under morgondagen.

Det är så himla spännande tider!!

Du har förstått poängen med hans trade.

#12 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 368 inlägg

Postad 24 april 2013 - 05:27

Med facit i hand efter dagens handel, måste jag erkänna att jag blev orolig för SHB's massförsäljning när den tog fart. Den kunde vid tillfället tolkas hur som helst, utan gränser och min första tanke var att det rörde sig om en försäljning från en privatperson med insider-information eftersom vi ligger så tätt till stämma och rapport.

Men istället dök SHB tillbaka på slutet av dagen och plockade upp stora delar av försäljningen de gjort tidigare idag. Varför då, tro?

Jo, detta är min teori:

Om det är samme SHB som gjort kraftiga inköp kring nivåer runt 0.20-0.30, så har man sålt sitt innehav med kraftig vinst till kurser kring 0.38-0.50. Jag tror inte denna person bryr sig om att få ut maximalt från dessa intervall, därför kunde vi se nedgångar på över 15%. Denna placerare väljer därefter att plocka tillbaka dessa, troligen i en ISK-depå (kapitalförsäkring) för att maximera vinst i form av lägre skatt.

Då har hela min tidigare teori om att det skulle kunna handla om en negativ insiderinfo bytt till att det snarare handlar om en läcka där placeraren i detta fall köper tillbaka stora mängder. Jag är övertygad om att det handlar om en läcka, man handlar inte såhär mycket aktier dagen innan rapport och bolagsstämma om man inte har någon form av förhandsinfo.

Var så säkra på att rapporten redan finns redo, det handlar säkerligen om en nära vän eller släktmedlem som fått tagit delar av rapporten och tankat kraftigt med det som grund idag.

Jag kan ha helt fel, men imorgon lär vi se om detta är sant eller inte. Om vi inte får ett rally imorgon, så är SHB's beteende under dagen det värsta jag någonsin skådat.

Mvh

• Blindstyre gillar detta

#13 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 24 april 2013 - 05:51

Jag får ta och erkänna att jag kan ha haft fel och erkänner att det kanske inte är så tokit ändå det ni pratar om isk konto.

Men just dagen innan är ju lite märkligt ändå.

Men det som är det roliga med aktier är ju spekulationerna och sedan kommer smällen =P

#14 Guest_Mr Hauser_*

Guest_Mr Hauser_*
  • Gäst

Postad 24 april 2013 - 06:07

Ni måste tänka på en sak, 2005 stod kursen på 1,79, då var INTE bolaget, där det är idag.

SHBs handels volym idag kan väcka andra SHB köpare.

Det enda killen gjorde var att hämta hem vinst genom lite mer än 70 000 aktier, vilket jag också gjorde på 53 öre 19000 st. Och igår lite över 50k 43, 47, 48. Ska ni trade kan ni inte dra av 300-500 på ett visst öresslag.

Hade jag varit ledig skulle jag jobbat i linje med SHB snubben.

#15 ohbom

ohbom

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 7 inlägg

Postad 24 april 2013 - 07:24

Rejäl omsättning idag . Tror på en kraftig köpsida samt uppgång i morgon fm. O om rapporten är bra blir de riktigt rally. Väntar på morgondagen med spänning. Brukar släppa lite för att säkra lite vinst på vägen men i detta fall är ja fulltankad sedan 1, 5 månad.. Vågar inte ens tänka var kursen kan ta vägen med ett förvärv av klinik ihop med rapport..

Trevlig kväll på er /Ohbom

#16 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 368 inlägg

Postad 25 april 2013 - 10:00

Mycket intressant dag för OraSolv.

Den person via SHB som tankade ett massivt gäng aktier i OraSolv kring nivåer 0.47-0.50 har inte synts till. Jag skulle vilja plocka in en kommentar från den placeraren och höra efter vad agendan egentligen var. I skrivande stund kan jag inte förstå vad som skedde igår, då kursen inte alls speglar det jag misstänkte personen för.

Har han åkt på en nit? Eller kommer det en överraskning på bolagsstämman?

Jag väntar med världens nyfikenhet...

#17 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 368 inlägg

Postad 25 april 2013 - 01:43

Småsparare vill ut till vilket pris som helst just nu, mycket intressant.

Jag har passat på att köpa fler under nivån 0.33 och lägger undan dem ett tag. Förhoppningsvis kommer ytterligare information från OraSolv som reder ut vissa begrepp och mer nyheter från stämman.

Jag håller koll! Och glöm inte SHB's märkliga köp igår, jag tror inte slutet är här...

• ALEX gillar detta

#18 Antasken

Antasken

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 154 inlägg

Postad 25 april 2013 - 02:55

Detta var ju en av mina dystraste dagar på länge... Inte nog med att min kära Norse som jag hade mycket förtroende i gick i botten, dessutom kom inte en så rapport som jag hade hoppats på från Orasolv. Vad tror vi om Orasolvs utveckling egentligen. En dag när ens kapital minskar med över 100k så hoppas jag att ni förstår att jag börjar tvivla på detmesta. :(

Mvh Antasken

#19 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 368 inlägg

Postad 25 april 2013 - 03:14

Detta var ju en av mina dystraste dagar på länge... Inte nog med att min kära Norse som jag hade mycket förtroende i gick i botten, dessutom kom inte en så rapport som jag hade hoppats på från Orasolv. Vad tror vi om Orasolvs utveckling egentligen. En dag när ens kapital minskar med över 100k så hoppas jag att ni förstår att jag börjar tvivla på detmesta. :(

Mvh Antasken

Jag förstår din situation, har själv varit där för ett par år sedan men lärt mig med tiden. Kunskap kostar tyvärr pengar, det är sanningen.

OraSolv har betett sig mycket märkligt tycker jag, inte minst den handel vi såg i slutet av gårdagen från SHB. Jag är fortfarande ett stort frågetecken och det finns en hel del jag skulle vilja få svar på.

Dagens nedgång i OraSolv verkar bero på att marknaden ställt in sig för en NE - detta indikeras rätt tydligt i den tidigare stämman som hölls under 2012. I kombination med att kassan krymper, känns detta som ett rätt uppenbart alternativ, men glöm inte att allt kan hända. Jag kan ha helt fel, men marknaden spekulerar i form av att spegla sina teorier i kursen.

Jag väntar fortfarande på stämman och läser den med spänning samtidigt som SHB ligger i bakhuvudet, vad gjorde dem egentligen?!

#20 Blindstyre

Blindstyre

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 120 inlägg

Postad 25 april 2013 - 05:25

Mvh Antasken

Jag förstår hur du känner dig, jag ligger själv 100+k back och jag kände likadant som du i början. Kom ihåg du har inte förlorat några pengar förrän du säljer med förlust, imorgon är en ny dag full med nya möjligheter.
Det är bara pengar och nya kommer hela tiden.

I morgon tar vi nya tag, jag tror fortfarande stenhårt på Orasolv jag får bara vänta lite längre.

Med vänlig hälsning, Blindstyre
  • Antasken och MrTing gillar detta

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Toggle shoutbox Chatt Öppna chatten i ett nytt fönster

Varmt välkommen till SWESHARES livechatt, du måste ha postat minst 10 inlägg i vårt forum för att använda chatten!
@  Heisenberg : (08 oktober 2017 - 08:03 ) Yes, men har varit inaktiv ett bra tag pga jobb utomlands. Ska försöka ta tag i detta igen!
@  Blindstyre : (05 september 2017 - 13:07 ) Är det någon kvar här på forumet?
@  10DJ : (20 januari 2017 - 19:26 ) Josab
http://timesofindia....ow/56675068.cms
@  Jadu : (30 november 2016 - 17:27 ) Tveksam. Får se hur samarbetet ser ut med kommande områden. Detta precis som vissa skriver kommer ganska lägligt tätt inpå ett PM som beskrev att dom letar partners till att helt plötsligt ha partner + order. Där efter släpps den riktigt usla rapporten och en hint om att NE är på gång. Det ska mycket till innan jag själv ens överväger att köpa det bolaget igen.
@  10DJ : (30 november 2016 - 14:54 ) Där kom Josab igång :)
@  Scend3r : (07 oktober 2016 - 08:03 ) Arocell starkt pm igår om distributör i Amerika. http://arocell.com/news/
@  Rambokuken : (18 augusti 2016 - 11:09 ) Har vi någon som sitter kvar i Shamaran? Vad tänker ni om att Frist oil blev försenad till Q1 2017? Själv tror jag bara det är ren byråkrati som tar ut på tiden och att man får ha lite mer tålamod än vad man initialt räknade med, men sen ska den nog ge utdelning.
@  Richard1987 : (07 juli 2016 - 10:41 ) Dags att ta plats i Cyxone, årets raket :)
@  Scend3r : (20 april 2016 - 21:03 ) http://feber.se/spel...investera_i_ny/ stillfront letar ytterligare spelstudio, har 50 MSEK att göra förvärv för.
@  Scend3r : (22 mars 2016 - 16:28 ) Stillfront "Royaltyn är den bästa jag hittills lyckats förhandla till mig under mina tio år i branschen. Men jag kan tyvärr inte säga mer för då har jag en busslast med amerikanska jurister utanför", sade Jörgen Larsson.

"Ambitionen är att inte vara på First North resten av livet utan att vara listade på Stockholmsbörsens Small Cap-lista. Vi tittar redan på vad som krävs för att vi ska ta oss dit och det vore väldigt bra om vi skulle kunna göra det inom ett år från i dag. Det är en ambition", säger Jörgen Larsson.

https://www.avanza.s...-drojer-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:51 ) Stillfront https://www.avanza.s...-of-war-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:50 ) Stillfront rapport http://www.stillfron...okslut-2015.pdf
@  10DJ : (20 januari 2016 - 15:25 ) NXT-ID just nu 1,27 USD
@  10DJ : (17 januari 2016 - 08:59 ) SNS FiRe Conference Names NXT-ID a 2015 Firestarter Company
http://blog.stratnew...tarter-company/
@  10DJ : (16 januari 2016 - 11:38 ) Hittade ett Biometribolag i USA som går mot strömmen. Speciellt nu 2016 börjar de ta sig. Bra ökning igår +26%, 1 mån +217%. Deras produktportfölj börjar röra på sig tydligen.
22 patent inom bolaget. Vi står för stunden på 0,70 USD. http://nxt-id.com
@  Scend3r : (14 januari 2016 - 09:39 ) Det var en trist dag, nästan allt rött! Ökar i några papper och stänger ner sen!
@  Tummps : (09 december 2015 - 09:32 ) Ligger stenhårt i BC ännu, har varit ett intressant år =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 17:12 ) Josab likt tidigare. Netent, Starbreeze, Fingerprint, Dedicare, Vardia, Besqab. Du då?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:23 ) Intressant börsdag idag, sjunker på bra
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:18 ) Vilka bolag har du under bevakning nu?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:17 ) Nämen sedär, kul att de gamla rävarna är kvar =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 15:14 ) Jag är inne i stort sett varje dag och kollar läget.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:57 ) Jag har själv inte varit så aktiv här, men jag är inte inaktiv med aktier. Och jag håller med, det var riktigt skoj för två år sedan när chatten var riktigt aktiv.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:56 ) sen får vi sprida ordet och försöka vara lite mer aktiva bara?
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:55 ) Det borde väl gå att blåsa liv i detta forum igen för de som är kvar?
@  Scend3r : (02 december 2015 - 16:49 ) instämmer
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:53 ) Fullt möjligt. Är du intresserad så kan du skriva ett pm till honom. Han tittar in då och då
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 11:33 ) Domänen kanske är till salu rent av? Heisenberg verkar inte vara överdrivet road utav att göra det.
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:10 ) Håller med! Får se om någon orkar ta tag i något nytt angående ett sådant forum. Är inte svårt, mest tidskrävande.
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 10:57 ) Förjävla synd att detta forumet dog ut helt. Chatten var ypperligt roande och givande på den tiden då det begav sig.
@  Scend3r : (20 oktober 2015 - 16:22 ) Cyb pm om tester, rallar 15% idag. http://www.cybaero.s...teter-till-havs
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Arocell kommer äntligen efter många års berg-och-dalbana imål med ce-märkt TK210Elisa, http://www.arocell.c...for-ce-markning
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Gött! Bra här med!
@  Jadu : (30 september 2015 - 16:05 ) Roligt att höra. Allt är bara fint med mig.Kör sista högsäsongen nu på arbetet sedan blir det vidare till nya äventyr.
@  Heisenberg : (30 september 2015 - 11:45 ) Det är bara bra tack, hur är det med er? Självklart har jag mitt kapital arbetandes i olika papper, jag har dock varit upptagen med jobb hela sommaren som gjort att jag tvingats vara passiv på b.la SWESHARES.
@  Scend3r : (29 september 2015 - 08:53 ) tjena heisenberg, har du pengarna investerade i något atm?
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:17 ) https://www.aktietor...m.aspx?ID=75187 JOSAB
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:16 ) Hallå där! Det kan man lugnt säga. Allt bra?
@  Heisenberg : (28 september 2015 - 13:30 ) Hej å hå, det var ett tag sedan!
@  Jadu : (24 september 2015 - 16:26 ) Emissionsgaranti. Alltså ser man det inte som säkert att intäkter kommer börja komma?