Morgondagen?!
Ja vad har den att erbjuda egentligen?
Det spännande är att ingen som vet =D
men man kan ju spekulera intressant? och det är precis vad jag tänkte göra för er ikväll.
#########################################
Med dessa senaste PM som vi har fått så tycker i alla fall jag vi börjar få klart för oss att det är upp som vi ska.
#Med verktyget som jag har från investtech ser jag att något intressant är på väg att hända.
#Lång sikt
Har vi haft en Neråt trend under en tid som är bruten och det verkar som vi kommer få se en stigande kraftig trend istället.
dock för tidigt att se än.
#Medel sikt
Har vi en trend i dagens läge som är mellan 1.58 - 3.47 Jag kan se att vi har träffat botten och är på väg upp. volymen ökar och rsi ökar.
en varning dock så börjar RSI bli ganska hög efter dessa 2 dagars uppgång. ligger nu på 62 medelång sikt.
Vi har ett motstånd som är på 2.23 och där uppe har vi inte varit på många år! så ska detta brytas behöver det vara en rejält bra anledning.
#Kort sikt
har vi precis brutit upp igenom 2 trend riktningar och tar fart mot 2.23 som är toppen av topparna. Strax under 2kr ligger det stor volym där
vi har köpt mycket aktier strax över 2 finns det knappt ingen volym alls.
RSI=74
#########################################
#Med detta sagt så ska jag ta fram lite hur jag tänker just nu!
Jag ser ett svårt motstånd framför oss i morgon, Vi är nära toppen en andra gång men desto mer i bakfickan denna gång. Jag kan se 2 typer av händelser här.
Händelse nr 1
vi öppnar starkt i morgon då alla vill in till varje pris. Någon större aktör börjar dumpa och skapar en kedjereaktion och vi åker ner igen.
Men Ser vi sådan styrka som vi såg idag kommer det behöva riktigt stora volymer för att kunna skapa just denna dumpning någon stans mellan 2 kr och 2.23. så här kan man ju välja av att sälja av eller låta bara ligga lång och vänta på att det VD lovar slår in senare och passar på och köpa på sig mer aktier i bolaget.
Ett tipps kanske kan vara att man säljer efter 2kr och sätter ett "köp stoploss" på 2.30 så missar man inte fortsätt uppgång om man nu skulle ha fel i nergången.
Händelse nr 2
Vi öppnar starkt i morgon och har den kraft som vi har idag och tränger oss upp genom 2kr och
får "Fingerprint card effekten" den vägra ge sig alla vill in och inte missa tåget så dumpning ger ingen effekt. Det spännande som är är ju att det är väldigt lite handel över 2kr så finns inga rikt märken vad som är för mycket mer än psykologin i sig hos alla som handlar.
Frågan jag ställer mig som ni kanske kan hjälpas åt att diskutera fram ett svar är.
Hur kommer marknanden påvärkas när BTR växlas in till Aktier?
Kommer det säljas mycket och det går ner?
kommer det inte hända något och alla är glada och nöjda och håller i dem?
################################################
#
#Vilken väg man än väljer här känns det som man ändå kommer kunna tjäna en slant.
#Jag har svårt att se i detta läget att vi ska
#vända ner efter de pm som har släppts samt den information som finns ute i dagsläget.
#
#Här får ni ett mail som jag fick svar på från mr thomas.marschall.
#Det innehåller 3 frågor som jag kände jag behövde få svar på efter dom släppte bomben
#om NE och vi ramla ner i källaren igen.
#
################################################
Hej.
ska hålla mig kort då jag är säkert på att ni har fullt upp.
Har några frågor jag önskar få lite svar på.
1.
Jag undrar varför ni går ut med just en NE efter en så kort tid efter nyligen genomförd NE ?
You are right about the short period between these two issues. Main reasons for this is that we have repaid a credit facility while at the same time needing more working capital for our planned scale up of production. We therefore consider ourselves under capitalized for securely managing the growth that we are planning for.
2.
Jag har sett att ni har gjort en hel del NE under årens lopp. Men vad igentligen skulle denna göra för skilnad? skulle det inte varit bättre att göra en riktad NE för att inte påvärka Aktie ägarnas förtonde?
Finding the right partner for a riktad NE is always relevant, but the timing of this is more challenging. Historically we have been wanting to offer new shares to existing shareholders rather than to new ones. We expect soon to be able to demonstrate that our 2013 wins/announcements will improve our financial results and thereby improve the cash drain we have been suffering from for several years, which has been the main reason for the many historic NEs.
3.
Biometric är ett poppulärt ämne i år och jag undrar om ni på något sätt känner av detta?
We certainly experience this also. All new technology has a tendency to take longer to get implemented than expected. We believe that 2013 will be the kick-off year for a biometric trend which will be strong in the coming years. Most new smartdevices are expected to have inbuilt fingerprint sensors in 2-3 years. That will be the main driver which PB are planning to take advantage of.
Eftersom jag gått in en hel del som småsparare och tror på företaget så önsar jag få svar på dessa frågor. Så jag också kan öka på nu när vi även får en NE.
Stort tack för visat intresse och jag önskar er lycka till framgång.
Hoppas att dette besvarer dine frågor.
Mvh
Thomas
############################################
Efter jag fick svar på dessa frågor började jag känna mig trygg och känner mig bara tryggare och tryggare för var dag.
Jag tror PB vet vad som kommer att hända fram över är därför TM kan säga inte bara en gång utan 2 gånger att de ska till Midcap.
Jag har pluggat på en aning och hittat information som Guverment i USA behöver byta ut sina enheter som har hand om deras kort pga att
de är för osäkra. med taktivo som PB har tagit fram kan de bli mer flexibla och har en hög säkerhet. PB är kända för att ha en väldigt säker allgoript.
Finns ingen idag som levererar en produkt som både tar deras kort och har fingerprint läsare samt kan ta betalkort.
Det jag vill lyfta fram är
Iphone har precis fått godkännande attanvändas i Guverment syfte.
Precis Biometric har precis fått godkännande av apple för de nya skalet som passar till 4e generationens IPhone..
Precis Biometric har sammarbete med det största operatören i USA Sam någont samarbete med AT&T
Här kan man ju spekulera om detta är tillfällighet eller om det finns någon gnutta samarbete eller vill rida lite på varandras ryggar?
så frågar ni mig tror jag dimman börjar lätta nu och detta kommer bli Assooom!!!
Lägger in en länk där ni kan hitta mycket mat nyttigt som Martini på avanza har samlat ihop.
http://www.redeye.se...ae-romam-ducunt