Hoppa till innehåll

Dagens handel i Precise Biometric

• Vänligen logga in för att kunna svara
1576 svar till detta ämne

#1 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 22 maj 2013 - 08:30

---]{ PRECISE BIOMETRICS }[---

om_bolaget_ny_precise.png

Företaget Precise Biometrics är ett säkerhets företag som är specificerade mot den mobila verksamheten.
Deras fokus är deras produkt Taktivo som är ett skal till Iphone och Ipads där du har en fingerprint läsare i botten som registrerar ditt fingeravtryck så du kan vertifiera dig som dig. Det som kan glömmas av när man pratar om PB är att de har en av säkraste algoripter som hantera data, det används bland annat tillsammans med smartkort T.E.X. PIV och DOD samt CAC m.m.. Nu med senaste Version av Tactivo kan även hantera betalkort.

[TRIGGERS]
Nigera [Dålig info vad som händer]

Order från USA innväntas [September,Oktober]

GUV US [Pentagon,FBI,Vite house, US military]

Hälsa och sjukvård [Atea]
Algoripten i Iphone 5s []

[INTRESSANTA SAMARBETETS PARTNERS]
Sony,
US Guverment
Atea
Biltillverkare WV
Verizon USA största telefon leverantör som nu har blivit ännu större med uppköp av Vodafone.
Citrix

[ALLMÄNNA LÄNKAR]

[PM]
Här kan du lätt hitta information om PM som släppts.
http://news.cision.c...cise-biometrics

[FAKTA]

About HSPD-12

Homeland Security Presidential Directive 12 (HSPD-12) was issued on August 12, 2004 by President George W. Bush. HSPD-12 calls for a mandatory, government-wide standard for secure and reliable forms of ID issued by the federal government to its employees and employees of federal contractors for access to federally-controlled facilities and networks. Based upon this directive, the National Institute for Standards and Technology (NIST) developed Federal Information Processing Standards Publication (FIPS Pub) 201 including a description of the minimum requirements for a Federal personal identification verification (PIV) system. USDA’s new HSPD-12 compliant ID is called the LincPass, as it is designed to link a person’s identity to an ID credential and the credential to a person’s ability to physically and logically access federally controlled buildings and information systems, respectively.

FIPS-201-2

http://csrc.nist.gov...1-2_revised.pdf

PS: Finns säkert saker jag missat som kan vara intressanta att ta med, då ber jag er Skicka ett meddelande så lägger jag in det.

Redigerat av mullcom, 06 oktober 2013 - 08:18 .

#2 Guest_Mr Hauser_*

Guest_Mr Hauser_*
  • Gäst

Postad 22 maj 2013 - 10:38

Det är ett nice case, får tacka för tipset, blev fin uppgång även idag. Lär nog fortsätta ett bra tag till.

#3 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 22 maj 2013 - 01:25

http://feed.ne.cisio...30/release.html

Det bara kommer in mer och mer positivt

#4 Guest_Mr Hauser_*

Guest_Mr Hauser_*
  • Gäst

Postad 22 maj 2013 - 03:05

Tuff tuff 2 kr imorgon!

#5 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 22 maj 2013 - 03:08

Ja då är jag tillbaka på 0 igen och kan börja göra vinst =P

kommer bli till ryck på förmidagen i morgon sen har jag svårt att säga men den är äckligt stark nu känner igen detta från fingerprint tiden när den bara gick upp.

#6 Guest_Mr Hauser_*

Guest_Mr Hauser_*
  • Gäst

Postad 22 maj 2013 - 04:52

SHB, AVA och SWB köpte 1,93 i slutcallen. Orderdjupet vidare ser ganska tunt ut, så 2 kr imorgon bitti ser jag inte som omöjligt. Vilken resa det vart i denna. Får verkligen tacka dig Mullcom för tipset.

#7 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 22 maj 2013 - 04:57

17:29:34 47 592   1.93 Auto trade SHB NDS

17:29:34 3 000   1.93 Auto trade SHB NON

17:29:34 47 220   1.93 Auto trade SHB NON

17:29:34 12 000   1.93 Auto trade SHB SWB

17:29:34 80 000   1.93 Auto trade SHB ENS

17:29:34 21 108   1.93 Auto trade SHB NON

17:29:34 50 000   1.93 Auto trade SHB NON

17:29:34 10 000   1.93 Auto trade AVA NON

17:29:34 18 892   1.93 Auto trade SWB NON

17:29:34 3 200   1.93 Auto trade SWB AVA

17:29:34 20 000   1.93 Auto trade SWB OHM

17:29:34 47 908   1.93 Auto trade SWB AVA

17:29:34 10 000   1.93 Auto trade SWB SWB

17:29:34 6 066   1.93 Auto trade NIP AVA

17:29:34 46 026   1.93 Auto trade ENS AVA

17:29:34 5 974   1.93 Auto trade ENS SHB

17:29:34 50 000   1.93 Auto trade ENS AVA

17:29:34 70 000   1.93 Auto trade ENS NON

17:29:34 38 000   1.93 Auto trade ENS NTF

#8 Jonisen

Jonisen

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 15 inlägg

Postad 22 maj 2013 - 05:10

Tjena Mullcom!

Låg ganska tungt i denna aktien innan var med under den stora svängen tidigare då vi var uppe och vände på 2,4 men sålde inte ur mig förrän det började slutta.
Det som hände senast var ju att VDn gick ut med mycket lovord om företaget och pang bom kom info om en kommande NE och kursen rasar.

Vad är det som hänt nu som enligt dig tyder på uppgång? Det har ju kommit en hel del pm med positiv info, men vet vi något nytt om företagets försäljning och nya kontakter?
Ska börja läsa på detta case lite igen, men vill va aningen försiktig denna gången.

#9 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 22 maj 2013 - 05:21

HEj Jonisen!

Jag var också med i det raicet och fastna på 2.20. jag han inte med/trodde inte att vi skulle få en sådan smäll trodde det var startskottet faktiskt.

varför jag inte sålt i förlust är pga att jag har pluggat på mera om läget och om företaget samt mailat VD efter vi fick veta om NE sen slutat lysna så mycket på gaphallsarna på Azansas forum.

Med andra ord skaffat mig egen uppfattning.

Jag tror inte bara jag som har suttit och väntat på denna aktie och det är idag vi får det bevisat av denna kraftiga rekyl. 

Nu har vi tagit oss igenom de trista nyheterna som bolaget leverera och är i stort sett bara posetifva nyheter framför oss och tror TM har agerat riktigt bra och strategis i detta. 

Alt börjar smälta ihop....

Efter mycket pluggande så börjar allt falla på platts.

Iphone blir godkänd av Guv i usa!

Nya skalet till 4e generationen Iphone blir godkänd av apple.

sammarbete med Telefon operatörer..... 

And so on.

Det som jag tycker var bra är pm från igår där TM lovar andra gången att vi ska hamna på Midcap. detta betyder något i mina öron.

Du gör helt rätt i att börja gräva ner dig lite mer i bolaget så förstår du poteciallen med deras produkt. 

Jag kan posta vad jag ställde för frågor och vad för svar jag fick av VD  lite senare.

Ha det gått.

• Hassebj gillar detta

#10 Nybörjarn

Nybörjarn

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 218 inlägg

Postad 22 maj 2013 - 08:08

Godkväll!

Jag sitter också med i Precise, kommer snart på plus igen då jag som den nybörjare jag är sålde i panik mer eller mindre på ca 1,80 och köpte tillbaka när det började vända och var uppe i 1,95. Sen rasade det ju en hel del till men som sagt nu ska vi uppåt härifrån ;)

Jag har följt med vad som skrivs på Avanzas forum och man ska nog inte lyssna på alla. Killarna som kallar sig Hård och Martini 41, verkar vara såna som har nån substans i vad dom skriver. Martini 41 har också en egen blogg på Redeye där han har skrivit en hel del om Precise.

Ska bli kul att se vad som händer imorgon.

Mvh

#11 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 22 maj 2013 - 08:13

Morgondagen?! 

Ja vad har den att erbjuda egentligen?

Det spännande är att ingen som vet =D

men man kan ju spekulera intressant?  och det är precis vad jag tänkte göra för er ikväll.

#########################################

Med dessa senaste PM som vi har fått så tycker i alla fall jag vi börjar få klart för oss att det är upp som vi ska. 

#Med verktyget som jag har från investtech ser jag att något intressant är på väg att hända.

#Lång sikt

Har vi haft en Neråt trend under en tid som är bruten och det verkar som vi kommer få se en stigande kraftig trend istället.

dock för tidigt att se än.

#Medel sikt

Har vi en trend i dagens läge som är mellan 1.58 - 3.47  Jag kan se att vi har träffat botten och är på väg upp. volymen ökar och rsi ökar. 

en varning dock så börjar RSI bli ganska hög efter dessa 2 dagars uppgång. ligger nu på 62 medelång sikt.

Vi har ett motstånd som är på 2.23 och där uppe har vi inte varit på många år! så ska detta brytas behöver det vara en rejält bra anledning.

#Kort sikt

har vi precis brutit upp igenom 2 trend riktningar och tar fart mot 2.23 som är toppen av topparna. Strax under 2kr ligger det stor volym där 

vi har köpt mycket aktier strax över 2 finns det knappt ingen volym alls.

RSI=74

#########################################

#Med detta sagt så ska jag ta fram lite hur jag tänker just nu!

Jag ser ett svårt motstånd framför oss i morgon, Vi är nära toppen en andra gång men desto mer i bakfickan denna gång. Jag kan se 2 typer av händelser här.

Händelse nr 1

vi öppnar starkt i morgon då alla vill in till varje pris. Någon större aktör börjar dumpa och skapar en kedjereaktion och vi åker ner igen.

Men Ser vi sådan styrka som vi såg idag kommer det behöva riktigt stora volymer för att kunna skapa just denna dumpning någon stans mellan 2 kr och 2.23. så här kan man ju välja av att sälja av eller låta bara ligga lång och vänta på att det VD lovar slår in senare och passar på och köpa på sig mer aktier i bolaget.

Ett tipps kanske kan vara att man säljer efter 2kr och sätter ett "köp stoploss" på 2.30 så missar man inte fortsätt uppgång om man nu skulle ha fel i nergången.

Händelse nr 2

Vi öppnar starkt i morgon och har den kraft som vi har idag och tränger oss upp genom 2kr och

får "Fingerprint card effekten"  den vägra ge sig alla vill in och inte missa tåget så dumpning ger ingen effekt. Det spännande som är är ju att det är väldigt lite handel över 2kr så finns inga rikt märken vad som är för mycket mer än psykologin i sig hos alla som handlar.

Frågan jag ställer mig som ni kanske kan hjälpas åt att diskutera fram ett svar är.

Hur kommer marknanden påvärkas när BTR växlas in till Aktier?

Kommer det säljas mycket och det går ner?

kommer det inte hända något och alla är glada och nöjda och håller i dem?

################################################

#

#Vilken väg man än väljer här känns det som man ändå kommer kunna tjäna en slant.

#Jag har svårt att se i detta läget att vi ska

#vända ner efter de pm som har släppts samt den information som finns ute i dagsläget.

#

#Här får ni ett mail som jag fick svar på från mr thomas.marschall.

#Det innehåller 3 frågor som jag kände jag behövde få svar på efter dom släppte bomben

#om NE och vi ramla ner i källaren igen.

#

################################################

Hej.

ska hålla mig kort då jag är säkert på att ni har fullt upp.

Har några frågor jag önskar få lite svar på.

1.
Jag undrar varför ni går ut med just en NE efter en så kort tid efter nyligen genomförd NE ?

You are right about the short period between these two issues. Main reasons for this is that we have repaid a credit facility while at the same time needing more working capital for our planned scale up of production. We therefore consider ourselves under capitalized for securely managing the growth that we are planning for. 

2.
Jag har sett att ni har gjort en hel del NE under årens lopp. Men vad igentligen skulle denna göra för skilnad? skulle det inte varit bättre att göra en riktad NE för att inte påvärka Aktie ägarnas förtonde?

Finding the right partner for a riktad NE is always relevant, but the timing of this is more challenging. Historically we have been wanting to offer new shares to existing shareholders rather than to new ones. We expect soon to be able to demonstrate that our 2013 wins/announcements will improve our financial results and thereby improve the cash drain we have been suffering from for several years, which has been the main reason for the many historic NEs. 

3.
Biometric är ett poppulärt ämne i år och jag undrar om ni på något sätt känner av detta?

We certainly experience this also. All new technology has a tendency to take longer to get implemented than expected. We believe that 2013 will be the kick-off year for a biometric trend which will be strong in the coming years. Most new smartdevices are expected to have inbuilt fingerprint sensors in 2-3 years. That will be the main driver which PB are planning to take advantage of.

Eftersom jag gått in en hel del som småsparare och tror på företaget så önsar jag få svar på dessa frågor. Så jag också kan öka på nu när vi även får en NE.

Stort tack för visat intresse och jag önskar er lycka till framgång.

Hoppas att dette besvarer dine frågor.

Mvh
Thomas

############################################

Efter jag fick svar på dessa frågor började jag känna mig trygg och känner mig bara tryggare och tryggare för var dag.

Jag tror PB vet vad som kommer att hända fram över är därför TM kan säga inte bara en gång utan 2 gånger att de ska till Midcap.

Jag har pluggat på en aning och hittat information som Guverment i USA behöver byta ut sina enheter som har hand om deras kort pga att 

de är för osäkra. med taktivo som PB har tagit fram kan de bli mer flexibla och har en hög säkerhet. PB är kända för att ha en väldigt säker allgoript.

Finns ingen idag som levererar en produkt som både tar deras kort och har fingerprint läsare samt kan ta betalkort.

Det jag vill lyfta fram är 

Iphone har precis fått godkännande attanvändas i Guverment syfte.

Precis Biometric har precis fått godkännande av apple för de nya skalet som passar till 4e generationens IPhone..

Precis Biometric har sammarbete med det största operatören i USA Sam någont samarbete med AT&T

Här kan man ju spekulera om detta är tillfällighet eller om det finns någon gnutta samarbete eller vill rida lite på varandras ryggar?

så frågar ni mig tror jag dimman börjar lätta nu och detta kommer bli Assooom!!!

Lägger in en länk där ni kan hitta mycket mat nyttigt som Martini på avanza har samlat ihop.

http://www.redeye.se...ae-romam-ducunt

#12 Guest_Mr Hauser_*

Guest_Mr Hauser_*
  • Gäst

Postad 23 maj 2013 - 07:00

Hej!

Nu fick jag bara betalt för en faktura på 7000 kr, men får in imorgon 25000 kr från min medfinansiär. Sen kommer ytterligare 10 000 kr på måndag, så jag tänkte om den faller inte sälja utan köpa. Jag tror stenhårt på denna 2014-2015. Nya köp för min del alltså idag. 

#13 Guest_Mr Hauser_*

Guest_Mr Hauser_*
  • Gäst

Postad 23 maj 2013 - 10:51

Köpte på mig på 1,87, slurp!

#14 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 23 maj 2013 - 11:44

Härligt.

Tack vare denna jäkla Finnans Nergången så slog det ut min plan helt. :S

#15 Guest_Mr Hauser_*

Guest_Mr Hauser_*
  • Gäst

Postad 23 maj 2013 - 11:58

Det går upp snart

#16 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 23 maj 2013 - 03:15

Det är jäkla trist att vi blev drabbade av detta Börs fall som blev idag...

Men för er andra som inte kommit in än har ju fått turen att få komma åt lite billigare.

Själv satte jag köp på 1.82 se om jag får detta.

#17 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 23 maj 2013 - 06:07

Det slog in. fick mina på 1.82!

Jäkla synd att det gick ner men var ej bara PB som gick ner utan hela börsen gjorde ju detta.
Men PB var ändå starka och tog sig upp till 1.86 så rycket kanske vi ser i morgon och det skulle ju kännas enormt skönt.

Lycka till alla som lyxades komma in i företaget nu när det blev som det blev.

#18 Nybörjarn

Nybörjarn

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 218 inlägg

Postad 23 maj 2013 - 08:10

Hej alla!

Ja det var lite trist att vi föll tillbaka lite idag, hoppas det rättar till sig imorgon. Vore ju gott med ett litet PM, dom har ju många järn i elden så det finns ju flera alternativ att komma goda nyheter ifrån :)

#19 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 458 inlägg

Postad 24 maj 2013 - 07:40

Frågan är om börsnedgången fortsätter idag också eller inte, jag tror vi börjar på minus för att möjligen återhämta och kanske vända mot plus senare idag. Vi får se hur det blir.

#20 Guest_mullcom_*

Guest_mullcom_*
  • Gäst

Postad 24 maj 2013 - 08:05

Det blir en fin resa idag =D

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Google (1)

Toggle shoutbox Chatt Öppna chatten i ett nytt fönster

Varmt välkommen till SWESHARES livechatt, du måste ha postat minst 10 inlägg i vårt forum för att använda chatten!
@  Heisenberg : (08 oktober 2017 - 08:03 ) Yes, men har varit inaktiv ett bra tag pga jobb utomlands. Ska försöka ta tag i detta igen!
@  Blindstyre : (05 september 2017 - 13:07 ) Är det någon kvar här på forumet?
@  10DJ : (20 januari 2017 - 19:26 ) Josab
http://timesofindia....ow/56675068.cms
@  Jadu : (30 november 2016 - 17:27 ) Tveksam. Får se hur samarbetet ser ut med kommande områden. Detta precis som vissa skriver kommer ganska lägligt tätt inpå ett PM som beskrev att dom letar partners till att helt plötsligt ha partner + order. Där efter släpps den riktigt usla rapporten och en hint om att NE är på gång. Det ska mycket till innan jag själv ens överväger att köpa det bolaget igen.
@  10DJ : (30 november 2016 - 14:54 ) Där kom Josab igång :)
@  Scend3r : (07 oktober 2016 - 08:03 ) Arocell starkt pm igår om distributör i Amerika. http://arocell.com/news/
@  Rambokuken : (18 augusti 2016 - 11:09 ) Har vi någon som sitter kvar i Shamaran? Vad tänker ni om att Frist oil blev försenad till Q1 2017? Själv tror jag bara det är ren byråkrati som tar ut på tiden och att man får ha lite mer tålamod än vad man initialt räknade med, men sen ska den nog ge utdelning.
@  Richard1987 : (07 juli 2016 - 10:41 ) Dags att ta plats i Cyxone, årets raket :)
@  Scend3r : (20 april 2016 - 21:03 ) http://feber.se/spel...investera_i_ny/ stillfront letar ytterligare spelstudio, har 50 MSEK att göra förvärv för.
@  Scend3r : (22 mars 2016 - 16:28 ) Stillfront "Royaltyn är den bästa jag hittills lyckats förhandla till mig under mina tio år i branschen. Men jag kan tyvärr inte säga mer för då har jag en busslast med amerikanska jurister utanför", sade Jörgen Larsson.

"Ambitionen är att inte vara på First North resten av livet utan att vara listade på Stockholmsbörsens Small Cap-lista. Vi tittar redan på vad som krävs för att vi ska ta oss dit och det vore väldigt bra om vi skulle kunna göra det inom ett år från i dag. Det är en ambition", säger Jörgen Larsson.

https://www.avanza.s...-drojer-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:51 ) Stillfront https://www.avanza.s...-of-war-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:50 ) Stillfront rapport http://www.stillfron...okslut-2015.pdf
@  10DJ : (20 januari 2016 - 15:25 ) NXT-ID just nu 1,27 USD
@  10DJ : (17 januari 2016 - 08:59 ) SNS FiRe Conference Names NXT-ID a 2015 Firestarter Company
http://blog.stratnew...tarter-company/
@  10DJ : (16 januari 2016 - 11:38 ) Hittade ett Biometribolag i USA som går mot strömmen. Speciellt nu 2016 börjar de ta sig. Bra ökning igår +26%, 1 mån +217%. Deras produktportfölj börjar röra på sig tydligen.
22 patent inom bolaget. Vi står för stunden på 0,70 USD. http://nxt-id.com
@  Scend3r : (14 januari 2016 - 09:39 ) Det var en trist dag, nästan allt rött! Ökar i några papper och stänger ner sen!
@  Tummps : (09 december 2015 - 09:32 ) Ligger stenhårt i BC ännu, har varit ett intressant år =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 17:12 ) Josab likt tidigare. Netent, Starbreeze, Fingerprint, Dedicare, Vardia, Besqab. Du då?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:23 ) Intressant börsdag idag, sjunker på bra
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:18 ) Vilka bolag har du under bevakning nu?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:17 ) Nämen sedär, kul att de gamla rävarna är kvar =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 15:14 ) Jag är inne i stort sett varje dag och kollar läget.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:57 ) Jag har själv inte varit så aktiv här, men jag är inte inaktiv med aktier. Och jag håller med, det var riktigt skoj för två år sedan när chatten var riktigt aktiv.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:56 ) sen får vi sprida ordet och försöka vara lite mer aktiva bara?
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:55 ) Det borde väl gå att blåsa liv i detta forum igen för de som är kvar?
@  Scend3r : (02 december 2015 - 16:49 ) instämmer
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:53 ) Fullt möjligt. Är du intresserad så kan du skriva ett pm till honom. Han tittar in då och då
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 11:33 ) Domänen kanske är till salu rent av? Heisenberg verkar inte vara överdrivet road utav att göra det.
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:10 ) Håller med! Får se om någon orkar ta tag i något nytt angående ett sådant forum. Är inte svårt, mest tidskrävande.
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 10:57 ) Förjävla synd att detta forumet dog ut helt. Chatten var ypperligt roande och givande på den tiden då det begav sig.
@  Scend3r : (20 oktober 2015 - 16:22 ) Cyb pm om tester, rallar 15% idag. http://www.cybaero.s...teter-till-havs
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Arocell kommer äntligen efter många års berg-och-dalbana imål med ce-märkt TK210Elisa, http://www.arocell.c...for-ce-markning
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Gött! Bra här med!
@  Jadu : (30 september 2015 - 16:05 ) Roligt att höra. Allt är bara fint med mig.Kör sista högsäsongen nu på arbetet sedan blir det vidare till nya äventyr.
@  Heisenberg : (30 september 2015 - 11:45 ) Det är bara bra tack, hur är det med er? Självklart har jag mitt kapital arbetandes i olika papper, jag har dock varit upptagen med jobb hela sommaren som gjort att jag tvingats vara passiv på b.la SWESHARES.
@  Scend3r : (29 september 2015 - 08:53 ) tjena heisenberg, har du pengarna investerade i något atm?
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:17 ) https://www.aktietor...m.aspx?ID=75187 JOSAB
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:16 ) Hallå där! Det kan man lugnt säga. Allt bra?
@  Heisenberg : (28 september 2015 - 13:30 ) Hej å hå, det var ett tag sedan!
@  Jadu : (24 september 2015 - 16:26 ) Emissionsgaranti. Alltså ser man det inte som säkert att intäkter kommer börja komma?