Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Investeringshorisont på 10-20 år

tips

• Vänligen logga in för att kunna svara
7 svar till detta ämne

#1 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 368 inlägg

Postad 22 april 2013 - 01:14

Om du är intresserad av att investera dina pengar på mycket lång sikt? Då är Lundin Mining ett väldigt intressant värdepapper att låsa in sina pengar på, det tror iallafall Ian Lundin.

I ett möte med Avanza Forum år 2012, bjöd man in Ian Lundin och ställde lite frågor om Lundin-bolagen och hur han ser på dem. En av favoriterna är b.la. Lundin Mining som bör kunna se en 100%-ig ökning på ett par års sikt.

Ni hittar klippet här.

#2 haze

haze

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 4 inlägg

Postad 21 maj 2013 - 09:42

Nordea höjer riktkurs till 35 och starkt köp.

#3 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 368 inlägg

Postad 21 maj 2013 - 10:00

Nordea höjer riktkurs till 35 och starkt köp.

Såg det, helt ärligt - så känns det som att alla Lundin-bolag är sjukt heta på börsen just nu. Jag har svårt för att tro att det kan gå fel i en placering i ett av  Lundin-bolagen på sikt.

LUMI är en av mina favoriter som bör övervägas finnas med i depån!

#4 noob

noob

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 198 inlägg

Postad 15 juli 2013 - 04:44

Hej,

Dock kom en sänkning av citigroup.

LUNDIN MINING: CITIGROUP SÄNKER RIKTKURS TILL 25:50 KR (27) (Direkt) 2013-07-15 07:13

STOCKHOLM (Direkt) Citigroup sänker riktkursen för Lundin Mining till 25:50 kronor, från tidigare 27 kronor. Rekommendationen är neutral.

Det rapporterar Reuters.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910
Nyhetsbyrån Direkt

Källa: https://www.avanza.s...2550-kr-27.html

Men på längre sikt tror jag på pappret. Får se hur det utvecklar sig med Nickelgruvan.

MVH //
Noob

MVH //

Noob

#5 Heisenberg

Heisenberg

Grundare av SWESHARES.se

• Administratör
  • 22 368 inlägg

Postad 16 juli 2013 - 10:24

Jupp, såg den. Lär komma ett par REK:ar under en längre period, men jag tror stenhårt på Lundins gruvor än några andra på börsen :-)

#6 noob

noob

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 198 inlägg

Postad 24 juli 2013 - 12:36

Lumi verkar ha brutit motståndet på 26,40... Får se om MLI kommer in i eftermiddag och pressar den under - eller om vi kan avsluta ovanför.

MVH //

Noob

#7 noob

noob

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 198 inlägg

Postad 26 juli 2013 - 07:00

PM:

LUNDIN MINING ANNOUNCES CLOSING OF ACQUISITION OF EAGLE MINE AND CONSTRUCTION RAMP-UP (Nasdaq OMX) 2013-07-17 17:27
Toronto, July 17, 2013…Lundin Mining Corporation (TSX: LUN) (OMX: LUMI) (“Lundin Mining” or the “Company”) is pleased to announce the closing of the acquisition of the high grade Eagle nickel/copper mine from Rio Tinto Nickel Company, a subsidiary of Rio Tinto plc ("Rio Tinto"), previously announced on June 12, 2013. Total cash consideration paid at closing by the Company was approximately US$315 million, consisting of a US$250 million purchase amount plus project expenditures from January 1, 2013 until transaction closing of US$65 million, subject to minor adjustments to reflect actual project expenses. The acquisition has been entirely funded from Lundin Mining's current net cash balance and its existing $350 million revolving credit facility. The purchase price reflects project expenditures from Jan 1, 2013 to closing being lower than previously anticipated due to an earlier than expected closing date. Paul Conibear, President and CEO. commented, “We are very pleased to close the acquisition of this high-quality asset early, and especially pleased to see the high level of activity on site already as construction ramps up." Eagle Mine - Project Status Update The Eagle Mine is located in Marquette County in the Upper Peninsula of Michigan. Project construction is more than 50% complete with initial production expected to commence in Q4 2014. The Company is pleased to announce that project ramp-up is proceeding well with construction on the mill and mine sites. The following highlights summarize the latest project developments: -- Earthworks, concrete installation and steel erection are underway at the mill site. The contract for the mine site coarse ore storage has been awarded and the contractor mobilized. -- All vendors are mobilized and new delivery dates are being finalized. Most equipment has been ordered and is expected to be delivered to site prior to year end. -- Approximately 100 construction personnel are now on site, a peak of approximately 350 construction personnel is expected later this year. -- Eagle has approximately 70 people on staff and recruiting is underway to support the objective of ramping up to approximately 220 staff in Q3 2014. -- Opportunities for schedule acceleration are being explored. As previously announced, the Company expects to file its National Instrument 43-101 compliant technical report by July 26, 2013. About Lundin Mining Lundin Mining Corporation is a diversified base metals mining company with operations and projects in Portugal, Sweden, Spain and the U.S.A producing copper, zinc, lead and nickel. In addition, Lundin Mining holds a 24% equity stake in the world-class Tenke Fungurume copper/cobalt mine in the Democratic Republic of Congo and in the Freeport Cobalt Oy business, which includes the cobalt refinery located in Kokkola, Finland. On Behalf of the Board, Paul Conibear President and CEO Forward Looking Statements Certain of the statements made and information contained herein is “forward-looking information” within the meaning of the Ontario Securities Act. Forward-looking statements are subject to a variety of risks and uncertainties which could cause actual events or results to differ from those reflected in the forward-looking statements, including, without limitation, risks and uncertainties relating to the estimated cash costs, the timing and amount of production from the Eagle Mine, the cost estimates for the Eagle Mine, foreign currency fluctuations; risks inherent in mining including environmental hazards, industrial accidents, unusual or unexpected geological formations, ground control problems and flooding; risks associated with the estimation of mineral resources and reserves and the geology, grade and continuity of mineral deposits; the possibility that future exploration, development or mining results will not be consistent with the Company’s expectations; the potential for and effects of labour disputes or other unanticipated difficulties with or shortages of labour or interruptions in production; actual ore mined varying from estimates of grade, tonnage, dilution and metallurgical and other characteristics; the inherent uncertainty of production and cost estimates and the potential for unexpected costs and expenses, commodity price fluctuations; uncertain political and economic environments; changes in laws or policies, foreign taxation, delays or the inability to obtain necessary governmental permits; and other risks and uncertainties, including those described under Risk Factors Relating to the Company’s Business in the Company’s Annual Information Form and in each management discussion and analysis. Forward-looking information is in addition based on various assumptions including, without limitation, the expectations and beliefs of management, the assumed long term price of copper, nickel, lead and zinc; that the Company can access financing, appropriate equipment and sufficient labour and that the political environment where the Company operates will continue to support the development and operation of mining projects. Should one or more of these risks and uncertainties materialize, or should underlying assumptions prove incorrect, actual results may vary materially from those described in forward-looking statements. Accordingly, readers are advised not to place undue reliance on forward-looking statements. For further information, please contact: Sophia Shane, Investor Relations North America: +1-604-689-7842 John Miniotis, Senior Business Analyst: +1-416-342-5565 Robert Eriksson, Investor Relations Sweden: +46 8 545 015 50

Källa: https://www.avanza.s...on-ramp-up.html

MVH //

Noob

MVH //

Noob

#8 noob

noob

Amatör

• Medlem
  • Pip
  • 198 inlägg

Postad 31 juli 2013 - 06:00

Hej,

Kvartalsrapport: http://www.di.se/art...-lundin-mining/

MVH //

Noob

MVH //

Noob

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Toggle shoutbox Chatt Öppna chatten i ett nytt fönster

Varmt välkommen till SWESHARES livechatt, du måste ha postat minst 10 inlägg i vårt forum för att använda chatten!
@  Heisenberg : (08 oktober 2017 - 08:03 ) Yes, men har varit inaktiv ett bra tag pga jobb utomlands. Ska försöka ta tag i detta igen!
@  Blindstyre : (05 september 2017 - 13:07 ) Är det någon kvar här på forumet?
@  10DJ : (20 januari 2017 - 19:26 ) Josab
http://timesofindia....ow/56675068.cms
@  Jadu : (30 november 2016 - 17:27 ) Tveksam. Får se hur samarbetet ser ut med kommande områden. Detta precis som vissa skriver kommer ganska lägligt tätt inpå ett PM som beskrev att dom letar partners till att helt plötsligt ha partner + order. Där efter släpps den riktigt usla rapporten och en hint om att NE är på gång. Det ska mycket till innan jag själv ens överväger att köpa det bolaget igen.
@  10DJ : (30 november 2016 - 14:54 ) Där kom Josab igång :)
@  Scend3r : (07 oktober 2016 - 08:03 ) Arocell starkt pm igår om distributör i Amerika. http://arocell.com/news/
@  Rambokuken : (18 augusti 2016 - 11:09 ) Har vi någon som sitter kvar i Shamaran? Vad tänker ni om att Frist oil blev försenad till Q1 2017? Själv tror jag bara det är ren byråkrati som tar ut på tiden och att man får ha lite mer tålamod än vad man initialt räknade med, men sen ska den nog ge utdelning.
@  Richard1987 : (07 juli 2016 - 10:41 ) Dags att ta plats i Cyxone, årets raket :)
@  Scend3r : (20 april 2016 - 21:03 ) http://feber.se/spel...investera_i_ny/ stillfront letar ytterligare spelstudio, har 50 MSEK att göra förvärv för.
@  Scend3r : (22 mars 2016 - 16:28 ) Stillfront "Royaltyn är den bästa jag hittills lyckats förhandla till mig under mina tio år i branschen. Men jag kan tyvärr inte säga mer för då har jag en busslast med amerikanska jurister utanför", sade Jörgen Larsson.

"Ambitionen är att inte vara på First North resten av livet utan att vara listade på Stockholmsbörsens Small Cap-lista. Vi tittar redan på vad som krävs för att vi ska ta oss dit och det vore väldigt bra om vi skulle kunna göra det inom ett år från i dag. Det är en ambition", säger Jörgen Larsson.

https://www.avanza.s...-drojer-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:51 ) Stillfront https://www.avanza.s...-of-war-vd.html
@  Scend3r : (26 februari 2016 - 10:50 ) Stillfront rapport http://www.stillfron...okslut-2015.pdf
@  10DJ : (20 januari 2016 - 15:25 ) NXT-ID just nu 1,27 USD
@  10DJ : (17 januari 2016 - 08:59 ) SNS FiRe Conference Names NXT-ID a 2015 Firestarter Company
http://blog.stratnew...tarter-company/
@  10DJ : (16 januari 2016 - 11:38 ) Hittade ett Biometribolag i USA som går mot strömmen. Speciellt nu 2016 börjar de ta sig. Bra ökning igår +26%, 1 mån +217%. Deras produktportfölj börjar röra på sig tydligen.
22 patent inom bolaget. Vi står för stunden på 0,70 USD. http://nxt-id.com
@  Scend3r : (14 januari 2016 - 09:39 ) Det var en trist dag, nästan allt rött! Ökar i några papper och stänger ner sen!
@  Tummps : (09 december 2015 - 09:32 ) Ligger stenhårt i BC ännu, har varit ett intressant år =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 17:12 ) Josab likt tidigare. Netent, Starbreeze, Fingerprint, Dedicare, Vardia, Besqab. Du då?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:23 ) Intressant börsdag idag, sjunker på bra
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:18 ) Vilka bolag har du under bevakning nu?
@  Tummps : (08 december 2015 - 15:17 ) Nämen sedär, kul att de gamla rävarna är kvar =)
@  Jadu : (08 december 2015 - 15:14 ) Jag är inne i stort sett varje dag och kollar läget.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:57 ) Jag har själv inte varit så aktiv här, men jag är inte inaktiv med aktier. Och jag håller med, det var riktigt skoj för två år sedan när chatten var riktigt aktiv.
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:56 ) sen får vi sprida ordet och försöka vara lite mer aktiva bara?
@  Tummps : (08 december 2015 - 14:55 ) Det borde väl gå att blåsa liv i detta forum igen för de som är kvar?
@  Scend3r : (02 december 2015 - 16:49 ) instämmer
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:53 ) Fullt möjligt. Är du intresserad så kan du skriva ett pm till honom. Han tittar in då och då
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 11:33 ) Domänen kanske är till salu rent av? Heisenberg verkar inte vara överdrivet road utav att göra det.
@  Jadu : (23 november 2015 - 11:10 ) Håller med! Får se om någon orkar ta tag i något nytt angående ett sådant forum. Är inte svårt, mest tidskrävande.
@  Rambokuken : (23 november 2015 - 10:57 ) Förjävla synd att detta forumet dog ut helt. Chatten var ypperligt roande och givande på den tiden då det begav sig.
@  Scend3r : (20 oktober 2015 - 16:22 ) Cyb pm om tester, rallar 15% idag. http://www.cybaero.s...teter-till-havs
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Arocell kommer äntligen efter många års berg-och-dalbana imål med ce-märkt TK210Elisa, http://www.arocell.c...for-ce-markning
@  Scend3r : (01 oktober 2015 - 13:16 ) Gött! Bra här med!
@  Jadu : (30 september 2015 - 16:05 ) Roligt att höra. Allt är bara fint med mig.Kör sista högsäsongen nu på arbetet sedan blir det vidare till nya äventyr.
@  Heisenberg : (30 september 2015 - 11:45 ) Det är bara bra tack, hur är det med er? Självklart har jag mitt kapital arbetandes i olika papper, jag har dock varit upptagen med jobb hela sommaren som gjort att jag tvingats vara passiv på b.la SWESHARES.
@  Scend3r : (29 september 2015 - 08:53 ) tjena heisenberg, har du pengarna investerade i något atm?
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:17 ) https://www.aktietor...m.aspx?ID=75187 JOSAB
@  Jadu : (28 september 2015 - 16:16 ) Hallå där! Det kan man lugnt säga. Allt bra?
@  Heisenberg : (28 september 2015 - 13:30 ) Hej å hå, det var ett tag sedan!
@  Jadu : (24 september 2015 - 16:26 ) Emissionsgaranti. Alltså ser man det inte som säkert att intäkter kommer börja komma?